Kompost....kan man det?

Hej Alle

Jeg har en bitte have som jeg skal have lavet. Min have er fyldt med ukrudt som jeg er igang med fjerne.

Har imidlertidig hørt at man kan lave en kompost og bruge det ukrudt til at generere nyt jord som jeg kunne bruge til at så nyt græs.

Så mit spørgsmål går ud på om man kan dette og om der vil komme nyt ukrudt eller ????

Er ret ny på området så alle råd og vejledning vil blive glædeligt modtaget!

Med venlig hilsen

Den Unge lav-det-selv

Hej Alle Jeg har en bitte have som jeg skal have... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Åh ja det havde jeg glemt  nå lad os komme tilbage til tråden.
Tilbage til komposten...
Jeg ville købe en beholder med låg, og så komme alt haveaffaldet i den. Hvis det er hele have der skal ryddes er der nok ikke plads til det hele, men så kan noget af det ligge ved siden af og vente.
Hvis du kommer græsafklip i den skal det blandes godt rundt, ellers smatter det sammen, og får en konsistens som elefantlort (lugter også sådan) Der skal være noget der giver struktur, hækafklip, flis eller papir fra makulatoren (undgå rudekuverter, plastiken kan ikke nedbrydes)
Det skal vandes, men ikke for meget. Hvis det bliver for vådt rådner det, og det lugter grimt. Det skal lugte som fugtig jord. Hvis din have er meget lille, og hvis du sørger for at hakke grene og kålstokke i små bidder, er det sikkert nok bare at fordele din kompost i foråret, og så ellers bruge resten af året til at fylde op og blande komposten.

God fornøjelse

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis