Fjerne gammelt puds før efterisolering?

Vi er lidt i tvivl om vi bør fjerne det gamle puds indvendigt, før vi påbegynder efterisolering. Egentligt er det jo et stort arbejde, som vi helst ville slippe for. Men vi er lidt i tvivl om det er en fugtsamler...

Hilsen Henriette

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor tænker du at du skal gøre det ?.

Puds udgør det forøvrigt for en dampspærre hvis det er den gammeldags type.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fjern blot al tapet fra det gamle pudslag, så kan du sagtens lade det pudset være.
Har selv lavet samme stykke arbejde, hvor jeg af flere konstruktører og håndværkere blev rådet til at etablere ny dampspær efter opsætning af min efterisolering/forsatsvæg med 45mm isolering. Vi har også fået hulmursisoleret, men her kan dybden på hulmuren variere og derfor tør vi ikke tage nogle chancer mht. dampspær. Når du etablere en forsatsvæg med isolering i, så ændre du dit kondenspunkt, og derved risikere du at det kondencere i det gamle pudslag og forsatsvæg, hvis du ikke etablere ny dampspær.
Koriger mig hvis jeg tager fejl?

\\ nc

 

Hej

Jeg skal også til at opsætte nye indervægge i mit hus fra 1914 med hul mur.

Jeg er blevet rådet til at beklæde hulmuren med tagpap, uden på det gamle puds (en form for fugt stopper), der efter min nye indervæg med 100mm. isolering og dampspærre, uden på kommer der en ekstra væg med ca. . isolering og 1 til 2 lag gips.

Grunden til den ekstra væg skulle være at jeg kan trække alt mit EL i vægen uden at skulle skære i dampspærren.

Men må jeg have isolering på begge sider af dampspærren ? 
og hjælper tagpappen mod fugt ?

M.v.h. Arnhild


Penge er ikke alt....... Det er dog et formidabelt betalings middel Very Happy

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis