Mitsubishi Galant dør lige efter opstart.

Jeg har fået en Mitsubishi Galant. Når jeg starter den, går den ud næsten med det samme, og den vil ikke tage gassen. Hvis jeg holder den på tænding går den ikke ud. Jeg har haft benzinslangen af, og der kommer fint benzin igennem, men det var meget grumset, når jeg sætter den på igen, kan det holde sig igang noget længer, men dør til sidst og hvis jeg giver gas, tager den kun gassen i starten og dør så. Benzinpumpe virker fint.
Jeg ved ikke overvældende om biler, men prøver da og har også nogle der kan hjælpe mig, men de kan ikke finde en løsning.
Jeg kan ikke finde benzinfilteret, for tænkte det kunne være det.
Kan det være omdrejningsføleren på svinghjulet, eller MAPsensor?
Nogle der kan fortælle mig hvor jeg finder benzinfilteret, regnede med at det sad på pladen ind mod kabinen, men kan ikke se det.

Håber nogle kan hjælpe mig.

Bilen er fra 1992.
Den har lige fået ny gearkasse, da den hoppede ud af det ene gear, men her kørte den helt fint.

Speddy

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du har haft batteri polerne af. Mitsubishi har den skavank at de glemmer tomgangs indstilling, når man fjerne batteriet. Det eneste der hjælper er at køre på et autoriseret værksted og få tilsluttet en "tester" og få justeret tomgang. Der er en stepper motor der skal nulstilles.
Men om din bil fejler noget andet ud over det ved jeg ikke.

Mvh Adam
Benzinfilteret sidder på pladen mod kabinen (torpedopladen) Den er så vidt jeg husker skruet på med rør i begge ender med såkaldte banjobolte. Husk nye kobber pakninger
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
nu ved jeg ikke hvad det er for en Galant.. Men som karsten skriver med bezin filter kan det side der gør det ofte.Men det kan også side omme ved tanken mener sidst jeg rep. en Galant at det sad et deromme men ikke sikker på jeg husker rigtigt. Ellers luft filter kan være sat til med skidt.. Galant'en har en svaghed ved tændspole stik, tændspolen sidder på indsunings manifolden tjek stik for ir, knækkede ledninger, dårlig tændkabel de kan drille tjek også tændspole for revner og pas nu på fingerne det kan give et godt rap over fingerne. Du kan måske høre hvis der er utætte kabler lyden af gnist der springer brug en godt isoleret skruetrækker ;-) held og lykke håber du kan bruge det til noget men tjek som karsten skriver benzin filter først
Tak til jer alle for hjælpen, har haft den på værksted da ingenting hjalp. Det var styrekassen den var gal med, og det er blevet lavet og den køre nu endelig.
Speddy

Speddy

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis