Hjemmelavet båd.

Hey alle.

Jeg har fået en underlig idé med at bygge både, men jeg har ingen tegninger så jeg kan ikke komme igang. Derfor kunne det være virkelig fedt hvis nogen af jer derude havde nogle tegninger jeg kunne låne/få så jeg ikke skal kede mig hele sommeren...

Mvh.
Ferd.
Hey alle. Jeg har fået en underlig idé med at... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du starter bare, så skal jeg nok holde takten.

Mht. både, så har jeg tegninger til en del forskellige både...
Skrevet af Erik_Sydfyn på 13 okt 2009 15:55
Du starter bare, så skal jeg nok holde takten.

Mht. både, så har jeg tegninger til en del forskellige både...
OK
Melodien er, jeg en gård mig bygge vil :
Jeg en båd mig bygge vil - der skal være motor til !
Jeg kan se du er fra Fåborg, så det er da spændende hvilke bådtype du har tegninger til, fortæl fortæl

Hvad er så spændende ved at jeg er fra Faaborg???

Jeg har tegninger til RIB-både (komplette produktionstegninger) samt en del andre mindre og store arbejds-både.
Skrevet af Erik_Sydfyn på 13 okt 2009 21:07
Hvad er så spændende ved at jeg er fra Faaborg???

Jeg har tegninger til RIB-både (komplette produktionstegninger) samt en del andre mindre og store arbejds-både.

Det er ikke spor spændende at bo i Fåborg byen er jo på det nærmeste død uden for tourist sæsonnen. Det var dine tegninger jeg mente kunne være spændende.
Det er heldigvis ikke så meget jeg kommer i selve byen.  Jeg foretrækker mit værksted, der er nemlig ikke nogen lettere modificerede Opel Kadet'er fyldt med unge knægte der tror de kan gå på vandet - nå, det er jo en helt anden historie...

Har du selv interesse i at bygge en (eller flere) både? If so, hvad vil du gerne bygge?
Annonce
Jeg har tidligere arbejdet hos Henningsen i Ranzausminde som bådebygger, så et par stykker er det blevet til.
Og privat har jeg også bygget både joller og større både yil eget brug, desværre havde jeg den dårlige vane at sælge dem efter et stykke tid.
Jeg arbejder primært med åbne V-skrogs både, så de er "nemmere" at bygge end traditionelle rundbundede fartøjer. Har lavet lidt "stitch-and-glue", men også decideret GRP bygning. Aluminium har jeg også været involveret i, men jeg mener de bliver for dyre når man regner på hvor mange svejse-timer der går på sådan en båd. Jeg har i forbindelse med mit arbejde været med til at teste RIBs på Nordsøen, og alu både kan ganske enkelt ikke holde til det samme som en GRP båd.

Hvilke både har du så bygget - lystbåde gætter jeg på...?
Hvad er en GRP båd??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Takker.. det er så fedt at få et link til en engelsk side.. men noget glasfiber og plastic båd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis