Ny akku-skruemaskine AEG eller Milwaukee

Jeg går i øjeblikket og kigger på ny skrue/boremaskine og har følgende AEG i tankerne:

AEG BSB 18 STX Li Akku slagboremaskine

Jeg skal bruge den til hobby arbejde på mit hus og den skal holde mange år. Har tidligere haft modeller som Skill og PowerCraft, men vil nu have noget der holder og virker.

Prisen skal ligge omkring 1500 plus minus nogle hundrede kroner.

Jeg har også fundet en noget dyrere Milwaukee maskine som minder meget om AEG maskinen, men den er 600 gram lettere og 500 kroner dyrere.

Milwaukee 18 volt Akku slagboremaskine


Er de gået på kompomis med kvaliteten på Milwaukee maskinen i forhold til vægten på den tungere AEG maskinen. Her tænker jeg på om gear måske er lavet i nylon istedet for metal osv.

Mit brugsmønster vil nok hedde nogle timer ad gangen et par gange om måneden. Vil de 600 gram mindre være en klar fordel under arbejdet. Eller skal man op på 6-8 timer om dagen før det virkelig kan mærkes?

Hvilken ville i vælge, er der fordele ulemper jeg skal være opmærksom på?

Er der andre modeller, eller tilbud som vil være godt at kigge på i øjeblikket?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville kigge på de tilbud Bosch har på deres skruemaskiner engang imellem.
Der får man rigtigt meget for pengene, syntes at AEG har hængt noget bagefter de sidste par år.

Milwaukee har jeg ikke personligt kendskab til, men skulle være okay.
600g kan mærkes efter 10 minutter. jeg har af samme årsag både en 36v skruemaskine og en 11v skruemaskine til småting.

Jacob
Jeg har nu også kigget på en Makita:

BHP451 LXT 18 volt

Men jeg synes at have læst at Makita benytter nylon borepatroner, men er der nogen som ved om dette er tilfældet på denne maskine?

Der er kun en ting at sige: MILWAUKEE :-)))).

Min har været med til at renovere hele huset og der har aldrig været problemer. I sidste weekend blev den brugt til et stort legehus på 6 kvm., så i min verden er det bare den bedste.


Planlægning er den halve løsning :-))

Det endte med at blive Makita'en da én fra mit arbejde havde den med og den virkede møglækker...

Står som vejledende priser til 5600 kr uden moms med kuffert og 2 batterier.
Men fik den uden kuffert, med lynlader og kun et batteri til 1638 kr. uden moms.

BHP451 LXT 18 volt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis