Oser fra udstødning...

Hey Boys og Piger!!!

Jeg har en et problem med min alfa romeo 33 boxer 4C sedan fra 1986. Ældre, med stadig glimragende bil! Well, synes det var på tide den fik lidt olie igen, så jeg hældte noget 10w50 som jeg også tidligere har gjort. But!!! –Da jeg 10 min skulle køre en tur, synes jeg at folk kiggede mærkeligt efter mig… -jeg kiggede i bakspejlet, og yes! -hvid røg kom osende ud bag fra. Så jeg måtte vende om, og efterlade hele byen i røg… Problemet er helt tydeligt noget med olien. Måske har jeg fyldt for meget på… -der kommer i hvert fald en smule olie ud af udstødningen. Problemet ligner meget det samme som fyren på denne tråd: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=114212, bortset fra at det drejer sig om en motorcykel.

Nu er jeg så på herrens mark, nogen forslag til hvad jeg gør? Skal jeg bare lade den køre ind til den ikke ryger mere? Hælde olien fra? What schould i do?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger din pejle pind, altså nogen gange skulle i aflevere jeres styrepap igen
Aner du overhovedet ikke hvor meget olie der skal på din motor, har du skiftet olie inden for det sidste halve år.
Du SKAL skifte olie ikke bare hælde noget nyt ovenpå det gamle. For i den gamle er der fine små metal korn der slider mere end de gavner din motor.
Da jeg i min unge dage, gik på teknisk skole (automekaniker), fyldte vi for meget olie på en gammel bilmotor, med det formål, at se hvad der sker, når oliestanden er alt for høj.. Ca Dobbelt mængde.
Olietrykket steg.. Havde trykmåler på..

Den begyndte at ryge og ose hvidt, efter en 5-10 minutter. Uforbrændt olie løb ud af udstødningsrøret..
Det stoppede igen, da olien blev tappet af, til normal mængde.. Men det tog langt tid før end at olien i udstødningsrøret var væk..

Så for mig, lyder det som der er for meget olie i motoren.. Men som Håndværkeren siger: skift din olie og fyld op til stregen på pinden..
Ufff, du er godt nok skarp i face mr. ”håndværker”… -så det gider jeg ikke svare på…

Men thanks billito, det var lige det jeg skulle vide! –og egentlig også antog… Jeg har naturligvis fyldt for meget på. Problemet er bare at pejlepinden ikke, eller delvist ikke virker, så jeg var næsten sikker på at der ikke var for meget på. Men kan nu se at det er alt for meget. Thanks!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis