Marinekrydsfiner fra udlandet

Hejsa.
Er der nogen som har erfaring med at købe marinekrydsfiner (WBP) i udlandet ? Her i Danmark har Bowa jo nærmest monopol og udnytter det. Jeg ville være rigtig glad for hvis nogen har et link som de vil dele.
MVH Henrik     
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal bruge meget kan du evt. ringe til brian : 28142626 han er gået i stå med et plywoodbådprojekt, han har vist en palle marineply og en tønde epoxy eller to.

Dr_Lyn
Hej Henrik.
Der er faktisk ingen grund til at købe det dyre Marine krysfiner, en østen krysfiner er limet så de er kogefaste, de koster en fjerdedel af marine fineren og er lige så gode. Faktisk har jeg flere gange været ude for at der i marine fineren er knasthuller skjult i pladerne, hvilket ikke ligefrem gør den stærkeren.
Om det kan betale sig at køre over grænsen, det ved jeg at det kan med almindeligt træ, så der er muligheder i det.
Problemet ligger nok mest i transporten, hvis du ikke har en stor trailer.

V.h.  Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har købt teaklister fra Malmö List, men de har også krydsfiner til rimeligere priser.
Listerne var OK, men jeg har ikke set fineren.

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Tak for svarene.
Østenkrydsfiner er en noget svævende betegnelse. Så snart at pladen kommer fra "udlandet" og er mørk, kalder de det for østenkrydsfiner. Jeg har spurgt i forskellige trælasthandler, hvad de er laver af og fået meget forskellige svar. Fælles for alle svar har dog været, at de ikke er WBP, hvilket er et must. De er vandfast limet (men det er alle krydsfinerplader jo).
Hvis jeg går i gang med mit projekt, er det meget jeg skal bruge. Noget med 35 plader (15mm). Så prisen er ikke uvæsenlig. 
MVH Henrik
     
Jeg har bygget en 21 fods katamaran af 9 mm. østen krydsfiner, og den blev kun malet, der var dog aldrig nogle problemer med at vand trængte ind i selve pladen, det er meget væsentligt at alle snit i pladen bliver lukket med en vandfast lim. Og det uanset om det er den dyre eller den billige krydsfiner. Skal pladerne dækkes med Glasfiber eller epoxy kan det være lige meget hvilken du bruger.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også