Inden jeg maler facaden...?

Hej

Jeg skal have malet vores hus' facade på et eller andet tidspunkt hen over sommeren, og har i den forb. et par spørgsmål:

1. Huset er flere gange tidligere blevet malet med Flutex 5 (acryl), og jeg havde tænkt mig forsigtigt at rense (den ret rene) facade med en højtryksrenser inden jeg maler. Er det fyldestgørende, eller skal jeg bruge en malerens inden højtryksrensningen. Facade er som skrevet står, ret ren.
2. Skal jeg holde mig til Flutex 5 Acryl fra Flügger, eller kan jeg godt bruge er andet mærke...f.eks. Beckers?! Det kan vel være hip som hap, sålænge det er en kvalitets acrylmaling jeg bruger...oder wie?

Håber I kan hjælpe ;-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er en god ide at du får renset den maling af inden du giver den noget andet... Flutex 5 er IKKE en facade maling! Den er til indvendige vægge.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej

OK...Jeg renser det af med malerens inden jeg maler

Ang. Flutex 5, så sidder jeg med en bøtte Flutex 5 hvorpå der står "Acrylmaling til væg og facade"...Jeg har også en bøtte hvorpå der står "Acrylmaling til vægge".

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Flutex 5 er også facademaling ved tilsætning af Flügger Additiv 100.

Jeg ville fortsætte med Flutex'en hvis jeg var dig.

Datablad:
http://gm.flugger.com/dk/prodsikk.dll?SPROD=ON&SPROD-NR=FLUTEX+5&GO=Vis+udskrift

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Ja, du skal ihvertfald tilsætte additiver hvis du vil bruge den udendørs. Men vil stadig ikke anbefale at du gør det,- når der er malinger der direkte er lavet til udendørs mure.

Ang. Flutex 5, så sidder jeg med en bøtte Flutex 5 hvorpå der står "Acrylmaling til væg og facade"...


Jep, men hvis du så lige drejer spanden en halv omgang vil du se den tekst der er på billedet i linket herunder:

http://img189.imageshack.us/my.php?image=flutex5.jpg

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko den 01-06-2009 20:06

Jep, men hvis du så lige drejer spanden en halv omgang vil du se den tekst der er på billedet i linket herunder:

http://img189.imageshack.us/my.php?image=flutex5.jpg

Nope...når jeg drejer spanden den halve omgang står der:

"Fluted er en mat, robust acrylmaling.....Anvendes indendørs på lofter og vægge fx. i stuer, opholdsrum og kontorer samt udendørs på mineralske facader af cementpuds og beton.



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Underligt... Det er en helt ny spand, købt i sidste uge jeg har taget det billed af.
Kan du evt ikke tage et billed af spanden? Det må jeg lige havde undersøgt hvad det er for noget...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Produktnummeret er 99370...Bagsiden af spanden kan jeg ikke tage billede af, da mit kamera ikke kan stille skarpt nok ind...
Okay... Det ligner umiddelbart den samme spand.
Må indrømme, jeg så lige er lidt blank på, hvor på spanden produkt nummeret sidder.

Forhørte mig i den Flugger butik vi har tilknyttet firmaet... Umiddelbart mente de ikke der var lavet sådan en (men okay, de er også ret uvidende har jeg efterhånden fundet ud af) Men der var lavet en, der svarede til den, men hed ikke Flutex 5. Og nu kan jeg selvfølglelig ikke lige huske hvad den hed.
Mystisk....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også