gør det selv byg af havehus

er der nogle der ligger inde med tegninger og pris på selvbyg af et træ havehus på ca 10 m2
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan bruge dette link til noget  http://www.byggbeskrivningar.se

På siden holder du din curser over Utvändigt 1  eller 2 så kommer der mange muligheder du kan klikke på. Og så er det egentlig bare at printe dem ud.
Priserne må du selv finde

V.h.  Håndværkeren
Jeg har set dem opstillet, det er da noget værre pindebrænde. På den anden side, man får hvad man betaler for 
pindebrænde eller pindebrænde
de er da lavet af 34mm brædder
hvad bygger man f.eks.sommerhuse af.
jeg har købe et havehus redskabsskur, i silvan, det kosteder 2500 det er noget skrammel jeg er imponeret hvis det bliver 10 år gammel.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
De småhuse man køber rundt omkring med "selvbærende" konstruktion af de anvendte facadebrædder holder ikke længe. Prisen på et ordentligt hus er dog også langt større.
Hvad skal du bruge den til, og hvor længe forventer du det skal holde ?

Kun perfekt er "godt nok"

hvad med byggylegeplads.!!! der er masser af brædder at tage af.? værktøj. fugsvans en hammer en kasse søm og skruer og skruetrækkere :-)
jeg tænkte at bruge den til at mine teenage børn kunne bo i den engang i mellem(alternativ til at sove i telt i haven.)
samt hvis de skal feste med højt musik så kan de være ugenert.
mon ikke den selvbærende konstruktion bliver noget stærkere hvis m isolerer den samt beklæder den indvendig med enten træ eller gips.

Problemet med "bauhaus"-konstruktionerne er, som det nævnes, at de bæres af deres ydervægge - og de er byggetr som bjælkehuse, dvs. det er selve væggen (og ikke et skelet), der bærer.

Dertil kommer hjørnesamlingerne, der er oplagte steder for fugt og råd, særligt når udhænget ikke er større, end det er.

Endelig er tagkonstruktionen noget, jeg end ikke ville have på et skur...

Men bevares - de er lette at samle og behandlet ordentligt skal det nok holde nogen tid.

Byggede for nogen tid side et "opbevaringsskur" til en kammerat.  Med punktfundament, 100 mm isolering overalt, indervægge af tag-krydsfiner samt ydervægge af eternit, tagpaptag. Blev lidt dyrere end et tilsvarende bauhaus-hus (pr. m2), men til gengæld vil jeg garantere dig, det stadig står om 30 år (og med eternitten som mulig joker - lige så pænt som idag...)


Mvh.

Jan R.
Du kan da tjekke mit diasshow her. Der er taget en helt masse billeder.. Jeg har også en hel del billeder og tegninger der er en del mere detaljeret hvis det er?
LINK: http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/135/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis