Entreloft

I min entre er der et loft (sjovt nok), der ser lidt grimt ud. Jeg vil så høre om det er muligt at lægge et nyt loft med 3 halogen pærer i over det gamle, hvad er reglerne for sådan noget og har I nogle gode steder, hvor jeg kan finder mere information om, hvordan jeg griber det an.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg på teknisk forvaltning, hvis de ikke kan give dig et direkte svar kan de sikkert hjælpe med hvor du finder svaret. Eller hos en elektrikker. Måske kan du finde det på biblioteket ???

Njord

MVH Njord
Hej thechrilster,

Du skriver, at du vil lave et nyt loft OVER det gamle. Du mener vel UNDER det gamle.

Nuvel - du må checke reglerne i Bygningsreglementet. Du finder det et sted på nettet. Endvidere skal du være opmærksom på, at elinstallationerne ikke må skjules bag det nye (nedsænkede) loft - alle samlinger skal være nemt tilgængelige, så installationen kan serviceres. Tal evt. med en elektriker om, hvordan reglerne er.

mvh
Hans L.

Mvh.
HansL
Jeg er ikke bekendt med reglerne og der er givetvis nogle der skal overholdes.

Jeg har selv sænket loftet i min entre af samme grund som dig og jeg har lavet det hele af gibsplader, trælægter, halogenspots og "stukkanter". Reslutatet er utroligt godt. Jeg kunne ikke finde vejledning inden jeg startede, men har siden fundet ud af flg:
Samlingerne af gipspladerne; Næste gang skal der sættes et væv på inden pladerne males. Dette skjuler samlingerne mere effektivt. Da plader og lægter giver sig, vil en alm. spartling ikke være nok. Husk at bruge en fugemasse der kan give sig. Entreen i min lejlighed var ikke 100% lige langs væggene. Derfor kunne de retningsmål jeg havde lavet ikke holde helt. Hele vejen rundt i kanten blev der en mere eller mindre bred fuge, som jeg valgte at skjule med "Falsk" stuk - resultatet blev ret godt. Men tænk over hvordan du kan pille loftet ned igen uden problemer INDEN du sætter det op. Alt efter bredden på din entre kan det være du kan lave en kant pladerne kan hvile på og du undgår at fastmontere dem. Dog kan det blive en udfordring mht. at male og skjule samlinger... Ihvertfald er det nemt og resultatet bliver rigtigt godt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også