Kondens vand i havelampe

Jeg har 20 bed lampe rundt på min grund med et rundt glas kegle .

Jeg syntes der er meget kondens vand i dem og har flere gange have problemer med det.

Er der noget man kan gøre ??

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo bore to små huller i bunden af den del hvor fatningen sidder, grunden er jo at de er for tætte.
Der er huller....

Bruger du lavenergi pære i dem, så har du svaret. For de afgiver ikke varme nok til at "brænde" den indtrængende fugt af. Når lampen hele dagen står og bliver opvarmet af solen, vil den når solen går ned trække duggen/luftens fugtighed ind i lampen, hvorefter du har problemet. Så i med gløde pærer der afgiver varme, 25 w skulle være nok.
Jeg bruger lavenegi og vil blive ved med det...er der ikke andet at gøre....

Jo hvis du bruger lavenergi burde det jo så ikke være nødvendigt med så stort et hul i dem til fugten.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Skrevet af Fiahgt den 31-05-2009 17:48
Jo hvis du bruger lavenergi burde det jo så ikke være nødvendigt med så stort et hul i dem til fugten.
Den må vi lige have en gang til Fiahgt

De der vent huller der er nok for store til at det er lavenergipærer der sidder der i, prøv at lukke et af dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har samme problem med mine havelamper... og bruger 5W sparepærer i mine... og agter heller ikke at skifte dem da de giver mere end rigeligt lys

Da mine står i jord, er det sikkert fugten fra jorden som trænger op igennem røret og sætter sig i glas kuplen.

Nogle konkrete ideer til hvad man kan gøre?
Skrevet af dreamer81 på 01 jun 2009 11:35
Jeg har samme problem med mine havelamper... og bruger 5W sparepærer i mine... og agter heller ikke at skifte dem da de giver mere end rigeligt lys

Da mine står i jord, er det sikkert fugten fra jorden som trænger op igennem røret og sætter sig i glas kuplen.

Nogle konkrete ideer til hvad man kan gøre?

du kan jo lytte lidt til din elektriker, og købe nogle lamper i en bedre kvalitet.. :-D
Hør lige engang Supermand ???
For det første er det et temlig gammelt indlæg, skrevet d. 1 Juni 2009 og så er det da et underligt svar at give på en Lav Det Selv side.

V.h.  Håndværkeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis