Rensning af Lærketræ

Jeg har en terrasse Hvor bunden er lavet af Høvlet Lærketræ..

Nu der gået 3 år og der ser lidt gråt/trist ud .
Er der en nem måde at rense det på ?????

Efter vil det få grund olie og efter farvet olie.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Urup den 31-05-2009 00:17
Jeg har en terrasse Hvor bunden er lavet af Høvlet Lærketræ..

Nu der gået 3 år og der ser lidt gråt/trist ud .
Er der en nem måde at rense det på ?????

Efter vil det få grund olie og efter farvet olie.
Alt ubehandlet træ bliver gråt med tiden, du kan måske friske den op med en højtryks spuler, du kan også slibe den på overfladen. Men hvis du ikke efterfølgende behandler det bliver det gråt igen.

Højtryks spule !!!!!!!!!!!!!

HALLO er du bonde ???? Det er da det sidste du må gøre ved træ..!!!!!!! Efter du har ødelagt træet skal du slibe 3-4 mm.

Det er så sandelig et spørgsmål om hvilken måde du spuler træet på, spuler du i fladt langsgående med træets åre har du ikke omtalte problem.
Du tager en ikke alt for hård gulvskrubbe og vasker det over med noget grundrens der tager svamp, mug og alger på et tidspunkt hvor der ikke er direkte sol så det ikke tørrer for hurtigt - Rodalon eller BN Almo afrens fra (gruer for at sige det) Jem og Fusk er fint og billigt - det er samme aktive stof i, og ja det skal skumme.

Når det har siddet lidt skyller du skidtet af med vandslangen, hvis det ikke er helt rent kan du feje terrassen over med noget sand og skylle igen, sandet laver en mild slibning og fjerner det sidste skidt.

Bagefter SKAL du behandle terrassen med noget grundingsolie eller transparent træbeskyttelse (evt. med en farvetoning) mindst 2 gange.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også