Klikgulv og gipsvæg

Jeg skal lægge at flydende klikgulv på beton og måske opsætte en gipsvæg med stålskelet.

Jeg ville helst lægge hele gulvet først og så opsætte gipsvæggen senere når det bliver aktuelt.

Kan det lade sig gøre?

Hvordan fæstner jeg i så fald væggen til gulvet så der stadig er plads til at det kan give sig? Skal jeg fx bore nogle 30 mm huller i klikgulvet og så skrue bundskinden og evt. dørtrin fast til betonen gennem dem? Vil det være et problem at der er så er huller i dampspærren under gulvet?

/monza

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste er at skære guvlet over på begge sider af væggen.
Kan evt. klares med en dyk sav.

Selvom det bores huller til skruerne, vil gulvet blive læst hvis væggen skrues ned til gulvet.
Ellers skal selve væggen holdes et par mm. over gulvet, så gulvet kan arbejde under væggen,
dette kan evt. klares ved at skrue bundreglen fast med karmskruer, mens at reglen er løftet over gulvet via klodser, som efterfølgende fjernes.

Men det optimalte er at dele gulvet 1 cm på hver side af væggen, og 1 cm under dørpladen.
Alle andre løsninger end at skille de 2 kommende rum, vil med al sandsynlighed ophæve en eventuel garanti fra gulvproducenten. Der garanteres kun for lægning udført fagligt korrekt, dvs. med afstand til væg.

Dit gulv vil arbejde forskelligt i de 2 rum, afhængigt af solindfald, og temperatur i rummene og det vil på sigt kunne give dig problemer med åbninger i samlingerne af gulvet. det er ikke kønt med åbne samlinger.

så Jeg er helt med Koludabyg, i hans sidste linie. og forskellen på at bore 30 mm huller eller sætte en dyksav og dele gulvet er i mine øjne ikke stor, du vil under ingen omstændigheder kunne fjerne væggen uden at de 30 mm huller vil være der.

Husk dampspærre på betongulvet.

 Mvh Michael

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis