plastik jolle

Hej, Jeg købte en brugt glasfiber jolle på gul og gratis, men da jeg begynte reperere den fant jeg ud af at den er en plastik jolle, Er der meget ulæmpe ved at have en plastik jolle?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af balan.t den 30-05-2009 23:31
Hej, Jeg købte en brugt glasfiber jolle på gul og gratis, men da jeg begynte reperere den fant jeg ud af at den er en plastik jolle, Er der meget ulæmpe ved at have en plastik jolle?
Hvis det er den slags plastick som bruges til baljer spande o.s.v. så kan du ikke reparere den med glasfiber, det falder af igen. Så vidt jeg husker, findes der en speciel reperations plast netop til den slags både, men det er og bliver noget "lort"

Ja, plasticbåde er normalt mere holdbare end glasfiber, men går der først hul er man lost.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville anbefale dig at lade handelen gå tilbage, ham der har solgt dig den vidste godt at det var et problem, og du var uerfaren og blåøjet nok til at falde for salgs talen.
han vil ikke tage den tibage
Det er en Terki fan 405, med ABC blodt plast, Nu har jeg brugt nogen penge på at reparere med glasfiber, er du helt sikker på at det ikke holder?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af balan.t den 01-06-2009 15:41
Det er en Terki fan 405, med ABC blodt plast, Nu har jeg brugt nogen penge på at reparere med glasfiber, er du helt sikker på at det ikke holder?
Ja det er jeg faktisk, det er to forskellige matrialer der ikke kan arbejde sammen af den simple grund, at plastick balje plast er blødt og kan give sig. Glasfiber bliver hårdt som "glas" d.v.s. hvis du forsøger at bøje det vil det revne igen.
Forhåbentligt har du ikke betalt alt for meget for den balje.
Og græd nu ikke snot over det, det var lære pengene. Baljen kan du give til den nærmeste børnehave / fritids ordning. Børnene der vil blive lykkelige for dit besøg.

Skrevet af balan.t den 01-06-2009 15:41
Det er en Terki fan 405, med ABC blodt plast, Nu har jeg brugt nogen penge på at reparere med glasfiber, er du helt sikker på at det ikke holder?

Det er meget muligt at glasfiber kan holde, men for en sikkerheds skyld vil jeg foreslå at du kontakter Terhi og spørger (de taler nok engelsk). Deres kontaktadresser står på denne side. Kontakt f.eks. [email protected] - han er deres material manager.

En anden mulighed er at benytte Terhis egen reparationsmasse. Se et eksempel på denne side.

denne side kan de se hvem der forhandler bådtypen i Danmark. Dem kan du jo også prøve at skrive til.

Under alle omstændigheder synes jeg du skal kontakte dem der har med båden at gøre. De kan garanteret hjælpe dig, og det ser ud til at være en fin båd du har købt.

God fornøjelse.

WS
Tak for oplysningen, men på polyjester empalagen står der godt nok man kan reparere plastik båden, nu har jeg lagt 4-5 lag glasfiber trinvis, hvis der skulle sker revne igen hvorlang tid går der, den kommer hellere ikke ligger i vandet i lang tid fordi der er også en trailer til. I alt op til 10 små tur om året.

Du spørger og du få svar, men du vil ikke høre hvad der siges til dig angående reparation. Så det sidste råd må være at du køber rigeligt med redningsveste. Selv en tåbe frygter ikke havet.

Skrevet af balan.t den 01-06-2009 23:26
Tak for oplysningen, men på polyjester empalagen står der godt nok man kan reparere plastik båden, nu har jeg lagt 4-5 lag glasfiber trinvis, hvis der skulle sker revne igen hvorlang tid går der, den kommer hellere ikke ligger i vandet i lang tid fordi der er også en trailer til. I alt op til 10 små tur om året.

Hvis der på embalagen står at det dur, så må man jo tro på det. Det er bare ikke den mest normale måde at reparere ABS-plast på.

Det specielle ved at bruge "den rigtige" reparationsmasse er at det svejser sig sammen med plasticen så det bliver til et helt stykke. Det er i modsætning til polyester eller epoxy som blot limer sig fast på overfladen, og det kan slippe hvis det bliver udsat for store kræfter.

Spørg under alle omstændigheder en forhandler, for dels kan de helt bestemt svare på om det kan holde og dels kan de oplyse hvad den rigtige repaprationsmasse koster.

Derudover kan det da være at du skal tage et billede du kan vise os - det kunne da være sjovt at se.

WS
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også