startstrøm Granada 2331 07-01-2003 14:32 jeg har for lidt startstrøm på et nyt startbatteri 110 amp.Batteriet er fuld opladet, men jeg har mit Septor skillerelæ mistænkt for at stjæle startstrømmen.Er der nogen der ved om dette kan forekomme Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Hans M C 34 07-01-2003 16:06 Du har ikke nærmere beskrevet, hvordan startvanskelighederne ytrer sig, men hvis startmotoren tørner og stopper brat næsten med det samme, har du dårlig forbindelse fra dit batteri til startmotor, sansynligvis polskoene.Selv om batteriet holder en spænding på 12,72 volt kan det godt være defekt og yde meget mindre end de lovede 110 ampere. Det vil så ytre sig ved at startmotoren hurtigt går ned i omdrejninger. Prøv at låne bilens batteri (vær opmærksom på, om det må fjernes fra bilen) til en starttest af bådmotoren for at udelukke fejl ved det nye batteri.mvh S/CELIA [i:]M/S Fri[/i:]
sorensen 85 4733 07-01-2003 17:03 Hej GRANADAHvis du ellers har monteret din SEPTOR korrekt vil du ikke kunne aflade dit motorbatteri, med dit forbrugsbatteri.Uden at kende din motor, bør du anvende 50mm2 til starter, samt stel. Her er det ligeledes vigtigt med god monterings kontakt samt korrekt monteret kabelsko. Det vil sige kabelsko monteret med en presstang.Men med et 110Amp timers batteri, kan du uden problemer starte en fornuftig størrelse motor.Du er velkommen til at skrive tilbage hvis du har generelle spørgsmål vedr. dit el anlæg på båden.Held og lykkeMvh / BrPeter Sørensen www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Granada Trådstarter 2331 08-01-2003 08:28 Jeg har nr. 2 nyt startbatteri monteret, og når jeg laver "strømtyv" til nabobatteriet har jeg ingen problemer med at starte.Det første nye batteri fik jeg byttet hos Danmrit Aalbor uden problemer, idet det viste "kun 40% starteffekt, selvom det var fuld opladet 12,72 volr syrevægt 1,28.Det ser ud til for mig at jeg har samme problem med mit nye batteri, men jeg kan ikke selv måle hvor meget starteffekt battriet afgiver.HilsenPeter Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
sorensen 85 4733 08-01-2003 10:19 Hej GranadaDu kan få dit bátteri testet på et auto værksted !Er dit ny indkøbte batteri fuldt opladet ?Er din stel forbindelse iorden til motor blokken ?Er din stel forbindelse iorden til start motoren ?Du kan se dine forbindelse efter, hvor kabelsko og kabel er sammenføjet.Skriv endelig igen hvis der er mere jeg kan hjælpe dig med.Mvh / BrPeter Sørensen www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Kjeld H Trådstarter 2331 09-01-2003 11:43 Der er afladning på motorledningsnettetoftest er det generatorens dioder bliverdefekte.Prøv med at fjerne kablerne fra motorbatteriet et par dage (når det erfuldt opladet) og kontrol. batt. igendet kan gøres med en startprøve.Venlig hilsen Kjeld. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.