Peugeot 405

Hej herinde, har en 405 2.0i fra 95, den er begyndt at få nogle irriterende "udsættere" under normal kørsel, desuden problemer med at holde sig igang ved opstart, når speeder trykkes ned er det lige som om den "dør"!

Vil være meget taknemmelig for forslag til hvad det kan være, tændrør og luftfilter udskiftet......

Mvh. Bettefanden.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med den hurtige og billige: Nye tændrør og kabler. Det kan gøres for under 200 kr i T. Hansen inkl. den lange 16 mm. tændrørstop, du skal bruge.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så har jeg skiftet tændrør, kabler og luftfilter...stadig ikke noget mærkbart forbedring, kan ikke holde sig i gang mere ved opstart... men tak for svar alligevel.
Det lyder som noget med et relæ til styreboksen. Jeg genkende lidt af det fra min Skoda Octavia. Se min tråd om denne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Har du tjekket for utætte/møre vacuumslanger?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej
Her er et par fejl muligheder.
Bemærk at der forskel på  Bosch og Magnetti Marreli indsprøjtnings systemer.

F.eks. en revnet  gummislange fra indsugning til vakum sensor (MAP sensor).
Defekt speed stepper motor.
En defekt speeder sensor (throttle position sensor / potentiometer), kan også lave forskellige fejl.
Hvis den er med Magnetti Marreli indsprøjtning ,så kan du prøve at resette tomgangen til sensoren ,du sætter tænding på og venter 30sek.  og derefter starter du den.

Held og lykke
Arne

Annonce
Det kan ikke have nået med tomgang (stepmotor ) da det er udsætter- Map sensor gør ikke at bilen opfører sig sådan. positions sensor er med fejl meling så der vil motor lampe lyse. .

Har aldrig været hip på det med at gætte og bare begynde at skifte dele når man ikke ved om det er det .

Men tror jeg ville starte med tændrør og tændspole ( Eller jeg ville jo nok starte med at finde mit scopp frem og min fluke og tage nogle målinger. !!

Hej Igen
Jeg skifter ikke bare løs på mistanke,det var bare nogle foreslag.
På min datters en 1.8I med Magnetti Marreli lyste motor lampen ikke , den gik istå og hakkede ved normal kørsel og her var throttle position sensoren defekt.

Flere foreslag-
Dårlige forbindelser i stikket (under vognen, ved benzintanken) til benzin pumpen er også en mulighed.
Tændspolen tror jeg ikke fejler noget ,de har det med at revne ,men så er den nok helt død.
Føleren ved svighjulet kan heller ikke være defekt.
Måske ledningerne fra spole til tændrør,men så ville normalt kun en cylider sætte ud.

Eller måske bedre, prøv finde diagnosestikket og hvis jeg ellers husker rigtigt er det ben 2 på stikket, så kan du udlæse fejlkoden her.
Jeg kan ikke lige huske hvordan man gør, heller ikke med et fluke multimeter ,men det kan nok lade sig gøre måske er det bedre med scoppet.
ECU husker en del fejl, de kan nulstilles således: tænding på ,derefter hold ben 2 til stel i 10-15 sek. ,kør en tur og du kan se de nye fejl.
Jeg kender ikke proceduren, men fejlkoderne skulle også kunne udlæses og slettes ved hjælp af motor lampen.

Mvh Arne
1.8I med Magnetti Marreli er også med enkelt bane gasspjæld potensiometer Der er dobbelt bane på 2,0 for egen diagnose.

Det var mere ment til albino at man ikke bare skal starte med at købe et par tændrør og nogle kabler Sådan kan det hurtigt ende med at blive en dyr reperation

Taler af erfaring har arbejdet som autotekniker i 16 år og har set folk gører det tusind gange og i størst tilfælde har det været billigere for dem at køre på værksted med det samme
Tak for svar alle, tror jeg har fundet fejlen.........defekt lambdasonde, skal have den skiftet snarest.

Vender tilbage med en melding..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis