skal jeg gøre kølen tungere???

jeg har købt en båd på 21 fod, der er monteret en jern bjælke nu som er tæret op, skal jeg sætte en ny på eller bare fjerne den som er der nu. båden er født uden den jern bjælke.. på forhånd tak

Tak for hjælpen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Der kan gives mange svar til det spørgsmål.
Lidt mere info, vil helt klart gøre det nemmere at give gode svar.
Har du billeder af båden / jernbjælken, vil det også kunne hjælpe.

Hvad slags båd er det? Hvor, og hvordan er jernbjælken monteret ? Hvordan er bådens stabilitet, som den er nu ?

Mvh Sømanden.

jernbjælken er en lamindelig i bjælke som bare er monteret med bolter, er ikke pakket ind i glasfiber.. jeg vil tro at bjælken ca vejer 75-90 kg. har ikke nogen billeder men det er samme båd som den på dette link. http://www.guloggratis.dk/sport/baade/motorbaad/annonce/5407706 tak for det hurtige svar.

Tak for hjælpen

tror ikke jeg ville sætte bjælken på prøv at sejle uden og se hvordan den ter sig

der er altid solskin bag skyerne

Mon ikke den var tænkt som kølskinne - på min 21 fods nordan jolle var der ligeledes monteret en u-bjælke i jern, der var tæret væk - næsten. Jeg har i stedet monteret en 3mm rustfri stålskinne med kanter opad siderne, skrædersyet til kølens form da den sejler i smålandshavet med mange mulighedder for at ramme et eller andet på vejen.

Om båden skal være tungere ved du først når du er færdig med den og har sejlet med normal belastning (vægt)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis