Spartel fra Danalim - skal det stinke af rådden æg?

Hej Vi har købt noget spartelmasse fra Danalim. De stinker af rådden æg. Vi kan ikke finde en holdbarhedsdato på spanden. Vi købte det i sidste uge og har opbevaret det i garagen siden. Er det normalt at det skal stinke så meget? Jannie
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej... Den er rådden... Den har formentlig stået for varmt på et tidspunkt.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
F.............CK....

Jeg har lige fuldspartlet et helt rum med det:(
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det betyder formentlig ikke noget når den tørre op....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
På spanden skulle der meget gerne være et batch nummer,,f.eks 
09067845       o9 er året...06 er måned..7845 er nummer rækken i produktionen

ellers har kan man ringe til danalims service afdeling for at høre hvad der så er galt
Der er masser af byggematerialer der har forskrifter for opbevaring men der er ikke alt noget folk går stort op i.

Jeg har arbejdet på en tankstation hvor der var en nyansat der havde vagt. Der blev så leveret mælk som sædvanlig i et stort bur. Der var ingen der havde fortalt ham at mælken skulle stilles i køleskab, så da jeg kom til aftenvagten havde alle mælkevarerne stået ude hele dagen ved 20 grader.... Det skader aldrig at slå hjernen til...

Jeg har også set apoteker der opbevarer kondomer i vinduet, i direkte solskin. UV stråler og blød plast=dårlige kondomer.

I konklusion, lad være med at antage at produktet er blevet opbevaret korrekt. Hvis du har mistanke om at der er noget galt, så reager på det. Slå hjernen til :P

Mvh You Can Do It!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg arbejder selv på danalim så jeg ved lidt om hvad jeg snakker om,,,,

Det kan ikke benægtes at blandingen er gået galt...så derfor se på batchnummeret for at se år-dato-blanding og ring til lab-kundeservice,,,,

 

Hejsa

Vi har haft en mand fra Danalim hjemme hos. Han sagde, at der ikke sker noget som helst ved det. Det er kun vandet, der har været råddent. Efter det er tørret helt, lugter det ikke længere. Vi fik dog gratis forankringsgrunder til hele kælderen, som skal på inden maling :)

You Can Do IT !
"I konklusion, lad være med at antage at produktet er blevet opbevaret korrekt. Hvis du har mistanke om at der er noget galt, så reager på det. Slå hjernen til "

Ja det er da så dejlig nemt at være bagklog.

Skrevet af @jannie@ den 18-06-2009 19:48
Ja det er da så dejlig nemt at være bagklog.

Det var ikke min mening at være eller lyde bagklog, men jeg kan godt se efter at have læst mit indlæg at det lyder sådan.

Hvad jeg mente var: Stol på din intuition. Når den siger dig at det ikke bør lugte sådan, så gør præcis som du gjorde og undersøg sagen nærmere.

Mvh You Can Do It!

Spartel, betyder som jeg skrev som regel ikke noget med at det lugter lidt råddent.
Men maling er en anden ting! Lugter det råddent, så LAD VÆRE med at male med det! Lugten forsvinder IKKE når det tørre op.
Firmaet jeg er i, lavede for et halvt år siden en børnehave om. Pædagogerne havde selv været igang med noget gammelt maling. De havde gået i den der rådne lugt i 5-6 mdr inden de besluttede at få gjort noget ved det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
You Can Do It !
Bare i orden :)

Jacko:
Vi bruger ALDRIG mere noget, der lugter sært :)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også