udlejning af lejlighed

Hej...
Jeg skal have udlejet min lejlighed for første gang og kunne godt bruge nogle gode råd..

har tænkt mig at købe en kontrakt i en boghandel, som lejer dermed skal underskrive. kan man ikke skrive at udlejer har mulighed for at ophæve lejekontrakten efter f.eks 4 år.?
 
ellers noget man skal være ommærksomhed på som udlejer?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en MEGA farlig vej du betræder. Får du den helt rigtige lejer, får han sat lejen ned til måske en fjerdedel af det I aftaler og så får du aldrig smidt ham ud igen. Det kan blive din økonomiske ruin,
Jeg tør meget, men jeg tør ikke lave en lejekontrakt selv, og jeg ville alliere mig med en advokat.
Det er mindre farligt at købe et hus uden rådgivere!!
Gør du det selv alligevel, så lav kontrakten på 1 år, og så ud med lejer, og så en ny ind.

Med venlig hilsen
ktm

 

Find dog en udlejningskontrakt på google, og lav en der passer til dine rammer, for hvad du ønsker. Jo du kan sagtens skrive at lejekontrakten er ugyldig efter 4 år.. Du skriver præcis hvad du selv ønsker..

Og: Tænk dig nu RIGTIG godt om...!!

Men du er klar over at der skal betales skat af den indtægt ??
bliver nok at svært at leje den ud for max 1 år..
ja men indtægten skal vel bare skrives på selvangivelsen?
rådgivere/advokater er da for dyre?? og hvis lejer skriver under så har jeg da magten.

"Får du den helt rigtige lejer, får han sat lejen ned til måske en fjerdedel af det I aftaler og så får du aldrig smidt ham ud igen. Det kan blive din økonomiske ruin"
 
En fjerdedel?? jeg bestemmer den månedlige leje, længere er den jo ikke, ellers er det fanden fisme ud af vagten.

Hvis du vil have din lejlighed tilbage igen, skal du få en advokat til at lave den.

En kontrakt om et tidsbegrænset lejemål er fuld af risici. Bliver der f.eks. ikke anvendt bestemte sætninger gælder den blot som alm. lejekontrakt og følge lejeloven = kan ikke opsiges.

F.eks. skal kontrakten udtrykkeligt nævne, at lejemålet udløber uden yderligere opsigelse xx dato.

En kontrakt der ikke præcist opfylder kravene bliver aut. til en alm. lejekontrakt, der ikke kan opsiges, og som følger lejeloven. 


Mvh. JørgenE
Du spørger:
ellers noget man skal være ommærksomhed på som udlejer?
og skriver:
ellers er det fanden fisme ud af vagten.

Jeg svarer som jeg gør som følge af erfaring.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
"og hvis lejer skriver under så har jeg da magten."

Har en bekendt, der har lejet sit hos ud, på en tidsubegrænset lejekontrakt, hvor lejeren startede med at gå til LLO og få lejen sat ned.. Så opsagde min bekendte lejemålet med et års varsel, lige som loven foreskriver. Han vil bruge huset selv.

Lejer blev sagt op for 1½ år siden og stoppede med at betale husleje for 6 mdr siden. Lejer bor stadig i huset.. Min bekendte må bare smide ikke smide lejeren ud.. Der skal gives en del advarsler og så går tiden.. Han har fået at vide, at den sidste mulighed, er en retsag, der kan trække ud, alt i mens, at lejeren kan bo i huset.. Uden at betale husleje..

Jeg vil som de andre, sige: Få en advokat til at lave den lejekontrakt, så er du sikret. Du kan få  lavet lejekontrakten så lejeren skal forhandle sig til en ny efter 22 måneder, dog skal lejeren på papiret være fraflyttet det lejede i en uge, så vidt jeg har fået oplyst. Troede du at du bare kunne leje ud sådan uden videre, så tro om igen. Du skal også være opmærksom på, at opretter du en lejlighed, kan du ikke bare nedlægge den igen.Måske det var en ide at du satte dig ind i Lejeloven først
Skrevet af musse2 den 01-06-2009 12:48

hej

Hej musse2, hvad ville du sige hvis du ku skrive  Hvis det kun er pjat, så har jeg startet en tråd i Over Hækken hvor du må vrøvle alt det du har lyst.

V.h.  Håndværkeren

I vores ejerforening fik vi en advokat til at skrive lejekontrakten til nogle kælderrum, til trods for det var det umuligt at få ham ud da han ikke betalte husleje. Det tog næsten 2 år før han havde flyttet alle sine ting.
Hvis du ikke vil i gang med hele lejeloven og et cirkus hver måned, kan man lave en fremleje på et år, og så skifte lejer. Men der er mange faldgrupper: Lejeloven er gyldig - lige meget hvad der står i den kontrakt du selv (eller en advokat) laver

Green

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis