Du kan snildt købe en standard lejekontrakt og anvende den. De findes også som fremleje-kontrakt. Kun hvis du har særlige forhold, der skal tages i betragtning, skal du have en advokat på banen.
Men du kan godt glemme ALT om at tro, du har magten. Lejeloven beskytter først og fremmest lejer, og godt for det. Dog er det ikke svært at opsige et lejeforhold, såfremt betalingen misligholdes - så du er sådan set også rimeligt godt beskyttet som udlejer.
Du skal have styr på at lave regnskabet, hvis du vil udnytte virksomhedsordningen og få fuldt rentefradrag m.v. Men det er relativt nemt (det er virksomhedsordningen så ikke
)
Er det for en kortere årrække, du vil fremleje, vil jeg lave en almindelig selvangivelse (det er på skats hjemmeside ret godt beskrevet, hvordan du skal forholde dig - mener, der ligger en pjece).
- og husk en væsentlig ting. Gode mavefornemmelser er ikke en snus værd, når der pludselig er penge mellem folk. Tro mig - har haft min del af besværlige lejere.... (eller også er det udlejer, det er galt med
)