udlejning af lejlighed

Hej...
Jeg skal have udlejet min lejlighed for første gang og kunne godt bruge nogle gode råd..

har tænkt mig at købe en kontrakt i en boghandel, som lejer dermed skal underskrive. kan man ikke skrive at udlejer har mulighed for at ophæve lejekontrakten efter f.eks 4 år.?

ellers noget man skal være ommærksomhed på som udlejer?
Hej... Jeg skal have udlejet min lejlighed for... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
er i gang med at læse lejeloven, men den er sku længere end biblen:-)...
efter at have læst jeres fine svar overvejer jeg kraftigt at få en advokat involveret, men skal lige have undersøgt hvor mange bananer sådan en svend skal have for ulejligheden.

vil prøve at finde en lejer som jeg har en god mavefornemmelse for...

Du kan snildt købe en standard lejekontrakt og anvende den. De findes også som fremleje-kontrakt. Kun hvis du har særlige forhold, der skal tages i betragtning, skal du have en advokat på banen.

Men du kan godt glemme ALT om at tro, du har magten. Lejeloven beskytter først og fremmest lejer, og godt for det. Dog er det ikke svært at opsige et lejeforhold, såfremt betalingen misligholdes - så du er sådan set også rimeligt godt beskyttet som udlejer.

Du skal have styr på at lave regnskabet, hvis du vil udnytte virksomhedsordningen og få fuldt rentefradrag m.v. Men det er relativt nemt (det er virksomhedsordningen så ikke  )

Er det for en kortere årrække, du vil fremleje, vil jeg lave en almindelig selvangivelse (det er på skats hjemmeside ret godt beskrevet, hvordan du skal forholde dig - mener, der ligger en pjece).

- og husk en væsentlig ting. Gode mavefornemmelser er ikke en snus værd, når der pludselig er penge mellem folk. Tro mig - har haft min del af besværlige lejere.... (eller også er det udlejer, det er galt med )

Mvh.

Jan R.
Her kan du downloade en lejekontrakt.

http://www.ejendommen.dk/Link/Downloadlejekontraktprivatboligudlejning

Min fætter skulle afsted til Spanien i et år, og lejer derfor sin ejerlejlighed ud.
Han finder en lejer, de bliver enige om en pris, og en kontrakt underskrives. Han rejser så til Spanien, og ugen efter han er rejst skriver klager lejeren til Huslejenævnet (mener jeg de hedder) og det bliver meddelt at lejen skal sættes ned og at den allerede betalte leje (den del der var for høj) skal betales tilbage

Dette på trods af at begge parter havde aftalt en pris i fælleskab. Nu taber han 2000 kr om måneden på lejligheden, og han kan ikke opsige lejeren før han kommer tilbage. Den originale leje var fastsat således at det var udgiftsneutralt for min fætter. Der er altså ikke tale om en ublu høj leje.

Mvh You Can Do It!

en advokat skal have ca 2500-3000 + moms for at lave en lejekontrakt, derudover koster det kroner hvis jeg skal rådgives.
Tak for linket til lejekontrakten, den vil jeg bruge da advokatprisen er ret høj. desuden har jeg besluttet at udleje i en ubegrænset periode, hvilket gør det hele meget nemmere.
Den månedlige leje jeg skal have vil være rimelig så lejeren burde ikke kunne få den nedsat.
Der er jo altid den mulighed at tage LLO på råd, De vil kunne fortælle dig hvad en passende leje vil være. De er jo ikke altid nogle grimme nogle.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
så har jeg fundet en lejer til lejligheden, og mangler nu en lejekontrakt. You can do it lagde et link ind til en lejekontrakt man kunne printe ud, men linket virker ikke mere...: http://www.ejendommen.dk/Link/Downloadlejekontraktprivatboligudlejning

Nogen der ved hvor man kan hente en kontrakt på nettet?

På forhånd tak
Harske
Jeg ved bare at man skal være forsigtig med at leje bolig af folk man ikek kan stole på:
http://www.elwen.dk/Billeder.html
Bare man husker at have moralen i orden:
http://www.elwen.dk/rosenly13.html
Nu er det godt nok et par dage siden at tråden var aktuel, faktisk helt tilbage i 2009 engang. Så det er der færeste der ser den !
Jeg vil anbefale dig at starte din egen tråd i Lav Hus.
Jeg kan godt se at dine forældre er blevet røvrendt, det er derfor det er så nødvendigt at der er papir på alle former for lejebolig. At dine Forældre ikke var så fremsynede at de forlangte en kontrakt med et fornyet leje mål efter to år forstår jeg ikke. Der kunne de nok lettere have presset prisen til evt. 1500,00 kr. pr. måned. i de næste 10-15 år, som modregning for deres indsats.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis