radiostyrede/Ir-styrede el-afbrydere

Hej,

Er der nogen af de ærede læsere, der har erfaringer med de radio og/eller Ir-styrede el-afbrydere, der sælges fra diverse byggemarkeder og postordrefirmaer.

Jeg er svært fristet af systemet da jeg er træt af at gå rundt i hele huset og slukke lys på diverse svært tilgængelige kontakter, men kunne godt tænke mig at høre om andres erfaringer.

Mvh
TS
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan varmt anbefale "Home Control" fra me micro-elctric, som sælges i bl.a. Bilka.
Men pas på der er 2 systemer der ligner hinanden. Den ene er på tysk og med 5 knapper på fjernbetjeningen - det er den gode. Den anden har 4 knapper og går i stykker hurtigt.
Vi har brugt systemet i et par år, og har været meget tilfreds.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE

Jeg er ret glad for den smule NEXA jeg har købt gennem tiden. Det kører trådløst 433 Mhz + 868 Mhz og har en god rækkevide. De nyeste systemer kan styres via WIFI og en indbygget app på din telefon. Produkterne kan linkes sammen på kryds og tværs. De kan blandt andet købes ved Bergs.dk.
http://www.avantix.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=nexa
http://www.nexa.se

 


Hvis det skal høres rigtigt, så Gør det selv...
Jeg søger en fjernstyret (radiostyret) omskifter (korrespondance) 220v. Skal monteres i et lampested i loftet, så jeg kan tænde belysningen fra 2 steder i rummet (korrespondance)

Kig på IHCWireless. Der er et trådløst lampeudtag og batteritryk. Alternativt et batteritryk og et relæmodul med betjening.
hvis du tænker på de små sæt man kan få til ca 100kr, så er de ganske udemærket.
Jeg har selv 2 sæt der er i brug dagligt, en af afbryderne er tilmed blevet bygget ind i en 5 stiks dåse, til alt underholdnings elektronik :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis