Palletank -> haveslange. Fittings? og alger?

Hej.

Jeg er i gang med at opstille et par palletanke til regnvand og vanding. Er der nogen, der har erfaringer med:

1) Forbindelsen mellem palletanken og en haveslange "klik-på". Jeg skal nok have en "fitting" af en-eller anden slags, men har ikke kunnet finde den. Gevind-hullet i palletanken er jo STORT i forhold til en haveslange "klik-på".

2) Alger i en palletank. Mine palletanke står over jorden. Er det nødvendigt at (spray)male tankene sorte?

Mvh.
Torben

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har været oppe et par gange, så prøv at søge på det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Torben. Den med fittings kan jeg da hjælpe med. :) Prøv evt. at tage et kig på.: http://www.jer.dk/index.asp?id=38&parentId=108&typesId=2 De har et godt udvalg. Det med spraymaling har jeg min tvivl om mht. om det er en holdbar løsning. En palletank består jo af relativt blød plast som giver sig i takt med at tanken hhv. fyldes og tømmes. Så fleksibel er spraymalingen desværre ikke. Jeg tror hurtigt at det vil skalle af.

Tag vare på det uerstattelige.

Hej

Tror ikke du undgår alger, hvis du ikke gør noget.

Har været med til at pakke en sådan container ind i sort plastik, det har nu fungeret upåklageligt i mange år uden alger. Tag containeren ud af stålburet, pak den ind i kraftig sort plastik og på plads i stålburet igen, - så tror jeg ikke du får problemer med alger i den, selvfølgelig lidt afhængig af renheden af vandet du fylder i den, men uden lys vil algerne næppe trives.
der er noget med at hvis man ligger nogle stykker trækul ned i tanken, holder kulstoffet algerne tilbage og planterne du vander ligeglade.

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Skrevet af tm1807 på 29 maj 2009 12:28
Hej.

Jeg er i gang med at opstille et par palletanke til regnvand og vanding. Er der nogen, der har erfaringer med:

1) Forbindelsen mellem palletanken og en haveslange "klik-på". Jeg skal nok have en "fitting" af en-eller anden slags, men har ikke kunnet finde den. Gevind-hullet i palletanken er jo STORT i forhold til en haveslange "klik-på".

2) Alger i en palletank. Mine palletanke står over jorden. Er det nødvendigt at (spray)male tankene sorte?

Mvh.
Torben


Hvis du pakker palletankene ind i uigennemsigtigt plast eller maler dem, får du ingen alger fordi alger kræver sollys for at formere sig.
Var der ingen skruelåg med til tankene da du købte/fik dem? Hvis jo, så bor et hul til ½" fittings og forbind tankene.


 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også