Fiberdug under terrasse

Hej alle!

Jeg skal til at lægge lidt fliser i haven, og vil lige høre hvordan det er med fiberdug.

Hvis jeg bruger en fiberdug, hvor skal den så ligge? Lige under fliserne, eller under mit afretningsgrus.

Og så noget andet, kan det overhovedet betale sig med sådan en fiberdug?

Carsten.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På en mindre terrasse lagde jeg fiberdug oven på gruset, lige under fliserne.
Det har betydet, at disse fliser ikke ligger fast og regnvand har kunnet underminere nogle fliser ved samlingen af dugen.
Ukrudt kan godt komme frem, men i lidt mindre grad end der, hvor der ikke er dug.
Jeg skal ikke bruge dug i fremtiden.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Carsten,

FIbertex angiver, den skal ligge lige under fliserne, altså ovenpå afretningsgruset.
Jeg ser det kun som en mulig beskyttelse mod myrer i terrassen, intet andet. Ukrudt kommer alligevel i fugerne, måske lidt mindre fordi evt. frø i jorden angiveligt ikke kan gennembryde fibertex'en (er jeg i tvivl om - se fx. mælkebøtter i asfalt....).

Har gode erfaringer med at blande meget lidt cement i næstsidste "fugefejning" (og hvornår er så det ;-) ), det forhindrer faltisk langt det meste ukrudt i at kunne få fat.

God fornøjelse!

Mvh.

Jan R.
Hej, hvad skulle fiberdug hjælpe imod?
Vi har fiberdug under stabilen. Det skulle "holde sammen" på gruset, men om det virker skal jeg ikke kunne sige.

Green

Jeg har brugt fiberdug under træterasse og stenbede med et godt resultat..

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis