Montering af nye LED SMD spots

Jeg vil gerne montere nogle af de nye 230V GU10 LED spots af typen SMD i vores loft af profilbrædder. Med halogenspots ved jeg at man ikke bare må sætte dem direkte op i isoleringen uden en safebox eller lignende ovenover pga varmeudviklingen. Men med de nye spots på kun 3,2watt stykket skulle spot'en kun blive 30 grader ifølge forhandleren og det burde jo ikke kunne skabe nogen brande??
Se evt mere om de tekniske detaljer om pærerne på: http://www.trenden.dk/pi/GU10_LED_Spot_P%C3%A6re_med_30_SMD_Dioder_varmhvid__1969_76.aspx
Hvordan skal jeg montere de spots hvis jeg skal gøre det korrekt ifølge gældende forskrifter?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der kan komme en normal halogenpære i fatningen, skal det være lavet som hvis de skulle bruge dem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja det er en rigtig ØV regel at der ikke er lavet en af art af fatiningerne hvor i den gamle højvarme gu10 ikke kan komme i, samt et lille klistermærke "kun til led", det ville spare os for meget.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Enig. Der burde vel også være noget der laver sådan en på et tidspunkt.
OK, tak for svar til jer alle selvom det jo desværre ikke var det svar jeg havde håbet på Bare lige for at være helt sikker på at jeg ikke gør noget forkert er der så en af jer der vil opremse præcist hvad jeg skal ud at investere i foruden selve spot'en?
Annonce
En GU10 med en dåse på bagsiden, jeg har købt dem hos el-grossisten.com, men jeg ser lige de er lukket, detsværre. Men de må findes andre steder. Jeg gav ca. 75 kr. stykket. De skal monteres med kabel af silicone aht. brand, men det ved din elektriker.

Du kan se en skitse hvis du scroller lidt http://www.el-grossisten.com/pl/Halogenbelysning_Halogenspot_Downlight_Halogenspot_230_volt_GU10_Rund__1579.aspx

Ellers google GU10 dåse

Jeg fandt nogen på bornholm der er godkendt til max 25 watt, jeg ved ikke om GU10 laves i halogen i 25 watt udgaver, ellers kan de måske bruges, men man kan stadig fejlmonterer en 50 W. men det vil i givet fald være ulovligt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hmm ja du skal bruge en med en dåse på bagsiden, da dit loft er opsat er det klart at foretrække en indbygningsdåse "hvis hullet passer" det skal være meget præsist da den lille kant der holder spottet fra ikke at ryge op i hullet kun er ca. 1 mm. rundt. kabelføringen skal laves som er det en fast installation. dvs. min, 3G1,5mm2 eller et gummikabel som er af typen min. Ho5RN-F og samtidigt være mulighed for sløjfning hvis dete er lavet som fra spot til spot.
håber det kan hjælpe lidt.
ps. max antal W skal følges ud fra fabrikanten af den indbygningsdåse ofte skal færen være med alu reflektor for at kaste mest varme fremad!

aut. el arbejde til tiden

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis