VHF radio

Hej Har søgt længe nu,men uden resultat,jeg mangler et diagram over en VHF FM radio der kan modtage omkring 162 Mhz,den skal bruges til at hente AIS signaler ned med.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du finde et gammlet fjernsyn og slagte tuneren fra det. VHF2 (kanal 5-11) ligger ikke så langt væk så du måske kan de-tune til 162.
Men det skal være en tuner fra et fjernsyn med analog tuning, dvs. kanalinstilling pr drejeknap.
Jeg havde engang et Salora 26" med 8 små drejeknapper til indstillingen bag en klap. Det er sådan et jeg mener.

MvH,

Bent.

Vi har en gammel VHF siddende i båden, som alligevel bare skal pilles ud, da vi ikke kan og må bruge den.

Kan ikke lige huske mærket, men den er nok 10 - 15 år gammel. Den virkede dog sidste gang, vi prøvede den.

Hvis du kan bruge den, er du velkommen til at få den.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Har du overvejet at købe en gammel radioscanner til formålet, de fås ret billigt på www.brugtgrej.dk. eller kan du jo streame dataene online på www.marinetraffic.com
Hej
Jeg har ikke lige været på de sidste dage,(pinse),dr lyn,jeg har en scanner der i øjeblikket bruges til formålet,men den skal bruges til at lytte til andre ting,til albino,det lyder godt,hvor i landet befinder den sig og kan den evt. sendes,jeg betaler selfølgelig alle omkostninger+lidt ekstra,du kan kontakte mig på [email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis