Hjælp ang. skift af motor (Accent 26)

Hej alle mand, jeg er den lykkelige ejer af en Albin Accent 26 fra 1976 - hvor motoren (en Yanmar YSB8) som er lige så gammel som båden - er begyndt at vise tegn på sin høje alder. Jeg har fået fingre i en Yanmar YSM 12 - som er renoveret, og som jeg troede kunne erstatte min YSB 8'er - men det var ikke lige til, fordi den er lidt større... Er der nogen der har nogle gode ideer eller forslag, eller nogen som har stået i samme situation og har en løsning på problemet - uden at det kræver køb af helt ny motor = dyr løsning - måske nogle ideer til, om jeg kan få plads til en YSM 12'er ?? alle svar modtages - hilsen en lidt fortvivlet sejler
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om den nye motor kan være der, kan du vel måle dig til, men du slipper nok ikke for at støbe et nyt motorfundament.
Hvorfor får du ikke renoveret din gamle motor, den passer jo?
Om styrbord Jesper
Jeg har målt og vejet, har endda haft den gamle makine ude og haft den "nye" nede i makinrummet... Fundamentet er ikke det største problem, men der imod bredden på selve motorkassen - hvor der skal laves hul til starteren hvis ysm'eren skal sidde der.
Jeg ville hellere end gerne renovere min gamle YSB'er, men har fået af vide at det ikke kan lade sog gøre ??? synes nu godt nok selv at jeg har fundet de stumper som jeg mener skal bruges, men har ikke helt styr på det. Så gode råd og priser modtages gerne
Faldt lige over manualen til "den nye" . den leveres også med håndstart - så jeg tænker lidt i retning af dynastart?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis