Grill af 1200L oliebeholder.

Jeg har fået den ide at jeg vil lave en mega grill af en 1200L fyrings olie beholder, den skal være med låg så man kan grille indirekte. Det var her jeg tænkte at det skulle da være underligt hvis jeg var den første der fik den ide. Grundlæggende skal den først skæres ned så den bliver en ordentlig højde. Inden i skal der være plads til en brade pande fra et komfur så man kan lave smør stegte kartofler i den (prøv det hvis ikke ikke har det endnu) De tager omkring 2 timer at stege perfekte i en 57cm weber, problemet er at en 57cm weber ikke kan lave mad til mere end 2 personer på den måde. I den anden side skal der være en grill til spareribs. Hvis der er nogen der har kendskab til hvordan luft cirkulationen skal være, mit bud vil være et spjæld i bunden af hver side og et stort i toppen. Dernæst, vil det være nok at have briketter i hver side eller skal man også gøre plads til en bumke midt i ? Kan man uden vidre bruge en grill rist fra en ovn ? Håber på lidt sparring på det her lille projekt !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det får du så, har du tænkt over hvor store mængder trækul der skal til en Grill af denne størelse, kunne du dog ikke klare dig med en af en 200 l. tønde du skærer igennem på langs. Den skal der da max 2-3 poser kul til for at trække. En rist fra en ovn kan godt bruges, det er dog ikke optimalt. Du skal lave en af noget rundjern (Aldrig Galvaniseret)

V.h.  Håndværkeren
Som håndværkeren skriver, så tror jeg os en 1200l beholder bliver for dyr og fyre op i. Måske kunne en gammel vandvarmer bruges, eller en fælg fra en traktor (ja ja de findes sku da os i små (-; ) og så lave noget luftspjæld i bunden, eller en tromle fra en industri vaskemaskine, jeg kunne nok blive ved lidt endnu, men uanset hvad du vælger, så tror jeg du skal have dine kul til og ligge på en rist så de ikke ligger på bunden, og så self en grilrist. og webers princip med luft for oven og luft for neden er ikke så dumt, for det er nemmere og styre, og du kan få højere varme med et låg på.
men uanset hvad du vælger af spænnende løsninger, så vil jeg da gerne se billeder og go arbejdslyst

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

 Håber på lidt sparring på det her lille projekt !
Hvis man vil stege et helt svin ad gangen, er det da en glimrende ide, men ellers tror jeg nok det er en smule overkill med en så stor grill, sagde manden der ikke selv kan få en grill stor nok!!

Min erfaring er at man sjældent gider fyre op i store indretninger.


Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan jo godt være jeg har gang i lidt overkill her :o) Men ideen så bare ret god i mit hoved :o) Tror jeg lige vil tage mål på en 200l tønde og se om den kan passe mine behov, lidt ala den her http://www.barrel-barbecue.co.uk/original-barrel-barbecue.htm Men så med kuld i begge sider lisom en weber !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Annonce
Skrevet af ktm den 29-05-2009 13:39
 Håber på lidt sparring på det her lille projekt !
Hvis man vil stege et helt svin ad gangen, er det da en glimrende ide, men ellers tror jeg nok det er en smule overkill med en så stor grill, sagde manden der ikke selv kan få en grill stor nok!!

Min erfaring er at man sjældent gider fyre op i store indretninger.


Nå det er en Grill, tænk jeg troede lige det var et nyt "værelse" til svigermor. For som du ved er en svigermors idialvægt 1,2 Kg. incl. urne
Skrevet af Håndværkeren den 29-05-2009 20:16
Skrevet af ktm den 29-05-2009 13:39
 Håber på lidt sparring på det her lille projekt !
Hvis man vil stege et helt svin ad gangen, er det da en glimrende ide, men ellers tror jeg nok det er en smule overkill med en så stor grill, sagde manden der ikke selv kan få en grill stor nok!!

Min erfaring er at man sjældent gider fyre op i store indretninger.


Nå det er en Grill, tænk jeg troede lige det var et nyt "værelse" til svigermor. For som du ved er en svigermors idialvægt 1,2 Kg. incl. urne


Hvis du mangler en svigermor til at testkøre den med er jeg helt 100 leveringsdygtig

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Og så er der self KISS princippet (Keep It Simple Stupid) Jeg tør næsten vædde min venstre nød på at de laver lige så god mad som en weber købt til mange tusind !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis