Hvad stiller jeg op ned trusler fra VVS manden?

Hej Lav det selv.

Ja nu har mig og kæresten så købt hus. Vi er næsten færdige med at rive ned og skal til den sjove del, at bygge op.

Vi har haft 3 forskellige firmaer til at give tilbud på VVS Materialer.

Det første firma der var ude ved det billigste ca 17.000 i materialer, det lød meget billigt og vi blev enige om at de skulle udfærdige et specificeret tilbud. Der blev snakket lidt om hvornår det skulle bruges og han siger at der er 1-2 måneders levering på bundmodulet til gulvvarmen.

Jeg siger så at han hellere må bestille det snart så vi er sikre på at vi har det når det skal bruges. Så går der en uges tid hvor vi bliver kontaktet igen og denne gang er tilbudet lidt højere grundet 2 aflange rister til bad. det er nu ca på 30.000. Næsten dobbelt.

Endeligt bliver vi kontaktet med det endelige tilbud som lyder på 63.000. Det afslår jeg i telefonen, det er simpelthen for dyrt og det har vi ikke råd til. Han gør opmærksom på at han har bestilt vores bundmodul, hvor efter jeg pænt beder ham afbestille det. Han siger han vil kontakte mig mandagen efter hvis ikke det kan lade sig gøre.

Han kontakter mig ikke mandag, så jeg går ud fra at sagen er ude af verden. Onsdag aften kl 20, bliver jeg ringet op og han siger at jeg ikke kan fortryde og ikke kan afbestille.

Han truer med regninger og er i det hele taget svinsk og høre på.

Jeg har aldrig skrevet under på noget, jeg har aldrig se noget tilbud eller andet på skrift.

Skal jeg lade sagen gå over til vores advokat, eller er det mig der har lavet fejlen?

Kan de ikke afbestille et bundmodul?

På forhånd tak.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han må bare sende det modul retur.... længere er den ikke.
Nej pis med ham (undskyld udtrykket)

Det kan han sagtens returnere/afbestille. Samtidig gir han først et mundtligt tilbud på 17, 30 og tilsidst
64000. Altsammen mundligt. Og ikke særlig seriøst

Hvis det endelig kom dertil kan han jo ikke bevise en pind.Og sagsanlægget skal også komme fra ham selv. Ignorer idioten på den her måde: Kommer der breve fra hans firma,ikke åbne men på posthus og nægte modtagelse. Lad ham bare ringe sig ihjel på din telefonsvarer,undlad dialog fuldstændigt og hold på
dit. Advokaten skal du først bruge hvis han laver en sag ud af det.

Læn dig tilbage og lad ham true som han vil,og find en VVS der er seriøs. Få et komplet tilbud fra starten
og på skrift, INDEN nogen går i gang med noget. Så har du tingene på det tørt land.

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Det lyder som en god ide', det med og lade brevene gå retur. Jeg har snakket med et andet firma og de har kommet med et skrifteligt, specificeret tilbud som lyder på lige under 23.000 og de er meget flinke og vi skal ikke betale noget før varene er leveret til os. Så det er meget bedre!

Tak for rådet.
som jeg læser dit indlæg beder du han faktisk bestille det modul uanset om i indgår en aftale om resten. Man har som udgangspunkt ikke returret, kun hvis det aftales j.f. købeloven. At resten så er useriøst fra vvs manden er noget andet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af Ms1211 den 28-05-2009 07:29
Det lyder som en god ide', det med og lade brevene gå retur. Jeg har snakket med et andet firma og de har kommet med et skrifteligt, specificeret tilbud som lyder på lige under 23.000 og de er meget flinke og vi skal ikke betale noget før varene er leveret til os. Så det er meget bedre!

Tak for rådet.


Jeps! Når du nægter modtagelse på breve og anden korrespondance viser
du jo bare at den sag er ude af verden for dit vedkommende,og sådan skal
den skæres. . . og med hensyn til hvad du bestilte eller ej,har du ihvertfald
fortrydelsesretten på din side når hans priser er for opadgående efter hver
samtale i har haft. Rettigheder eller regler overgår jo ikke alm sund forretning
og det er han jo ikke repræsentant for med de metoder.

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Enig VVS manden er useriøs, men histroien vidner om at man skal vare sig for bestille noget inden prisen er på skrift.
Når der ikke er aftalet andet, er der ALDRIG retur- eller fortrydelsesret med mindre handlen er sket på nettet, så har man 14 dagen returret.
Bestiller man noget uden helt at kende prisen, bærer man faktisk risikoen for den endelige regning. Så derfor bestil aldrig noget du ikke har en fast skriftlig pris på, sig ikke "bestil den lige" for at være sikker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har selv et fliselaegningsfirma i UK og herovre kaldes den type haandvaerkere for 'cowboys'.
De fusker een til at acceptere tilbudet og laegger en masse ekstra paa efterhaanden, som tingene skrider frem.
Vaer I bare glad over, at han ikke for alvor var kommet igang i jeres hus og husk saa ellers paa, at pris og kvalitet som regel haenger sammen.  Lyder det for billigt, er det det sikkert! Og faa altid aftaler paa skrift, saa man har noget at gaa efter bagefter, baade af hensyn til udfoerelsen, men ogsaa hvis det bliver til en sag i retten.

Ellers rigtig god fornoejelse!
Som jeg ser det har bedt ham om at bestille modulet under forudsætning af at prisen for arbejdet var på 17.00 kr. hvilket du forhåbentlig har på skrift. Mit forslag til må være at din bestilling er givet under denne forudsætning. Hvis hans forudsætninger ændre sig, må du kunne kræve samme ret. Mundtlige aftaler skal selvfølgelig også overholdes. Du kan hilse ham at sige at hvis kan ændre forudsætningerne kan du selvfølgelig også. Har du de 2 andre tilbud på skrift ? Har du selv akcepteret noget skriftligt ?

Hilsen
Allan
Alt VVS el El kan sendes retur. Oftest helt op til 3måneder! Så er det omgang munddiarré han lukker ud! Jeg sendte netop for 2300kr overskydende VVS materialer tilbage og det er 4måneder siden jeg indkøbte dem, det brokkede de sig slev ikke over.

Spørgsmålet er mere om du har skrevet under på noget. Jeg stod på et tidspunkt i klemme med skræddersyet materialer for 20.000kr, som de åbenbart "troede" jeg havde bestilt, men det endte med at de ikke kunne opkræve penge fra mig fordi jeg krævede skriftlig aftale på købet.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis