Til inspiration...

Har du tænkt på at bygge din egen kano?!

Jeg er i den lykkelige situation at jeg ejer en skov hvor der blandt andet står nogle gigantiske graner. Og da jeg har mit eget savværk kan jeg skære træet op lige som jeg ønsker – og dermed også få fingre i de lækre kvaliteter som visse træhandlere ligefrem påstår ikke findes (fordi de går direkte til møbelsnedkerierne). Jeg nævner det fordi jeg måske – måske! – kan være behjælpelig med træ hvis du henvender dig med et spændende projekt og virkelig ikke kan finde det rigtige træ dertil. Min nysgerrighed kan drive mig langt…

Jeg designer (blandt andet) selv kanoer og småbåde og har et design på tegnebordet, ja, faktisk et helt nyt koncept, som jeg ikke har set andetsteds endnu. Men nu til pointen. Det er jo i denne mørke tid at det er oplagt at arbejde med teorier og tegninger, så jeg vil gerne inspirere til noget så økonomisk tilgængeligt og let overskueligt som et kanoprojekt. Jeg behøver ikke gøre så meget for der er en svensker ved navn Björn Thomasson som har lavet en meget flot og overskuelig anvisning på hvordan man bygger en kano. Læs og bliv inspireret – det er et herligt projekt at tegne og bygge sin egen kano. Ønsker I tips (ikke henvisninger) til tegning? Skriv! Man kan (bør?!) selvfølgelig også bygge efter et gennemprøvet design første gang hvis man mangler erfaring…
http://www.thomassondesign.com/doc/build.htm

Og til jer der allerede har bygget en eller flere: Har I (op)fundet detaljer eller tiltag med succes? …Eller fiasko? Ønsker I eksempler på (mine) velfungerende tiltag eller detaljer til inspiration? Skriv!

”Når man glider lydløst igennem søens klare vand i sin lette trækano, hvor hver en detalje er forkælet af egen hånd, når man fatter sin yndlingsstang og kaster stille, når man mærker biddet og lander fisken på dækket med de smukke årer; da svulmer hjertet og man vugger lykkeligt i Moder Naturs mægtige skød” TT

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du gemmer dig bag postnummer 0000 må det være ensbetydende med at dette her er slemt skjult reklame for eget firma, sådan noget kan vi slet ikke lide på LDS.

Nu keder Håndværkeren sig da vist, indlæget er fra 2002

mvh jens

LOL!!!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det havde jeg fuldstændig overset, jeg brugte det link der lå længst nede på siden, åbenbart et nyt tiltag ????
Sorry venner, ja jeg sov lige godt og grundigt.

Samtidig bekræftiger det min tese om at når det gamle R..... skriver, skal en hel del lige ind og se hvad han nu vrøvler om
hmm.. næ, jeg har de fem mest aktive lav båd indlæg på min igoogle forside.. så kan jeg så når der er et nyt aktivt indlæg...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis