Det virker ikke som om at kølingen er defekt, når den først er blevet varm holder temperaturen sig meget konstant på ca. 52C på mit instrument. Den har i øvrigt fået ny temp. føler og instrument for ca. 8 mdr. siden, så jeg går ud fra at visningen er korrekt.
Det med udluftningen af tanken, hvorfor kommer symptomerne så først efter ½-1 times drift ved lave omdrejninger og aldrig ved højere omdrejninger. Det er også lige meget om tanker er halv fyldt eller fyldt.
Jeg kan sagtens ha' sejlet 1 timer eller mere ved høje omdrejninger, for derefter at gå ned på de lave omdrejninger. Symptomerne kommer da også først efter ½-1 times sejlads ved lave omdr, og altid kun ved lave omdrejninger og aldrig med det samme.
Den med generatoren der begynder at lade, måske! Og måske alligevel ikke.
Jeg har et lade/aflade Amperemeter i båden og jeg har aldrig lagt mærke til, at den lader kraftigere når fænomenet opstår. I øvrigt har jeg lige skifter generator, i det jeg godt ville ha' en omdrejningstæller tilsluttet, og den gamle generator havde ikke et W udtag til omdrejningstæller. Den gamle generator havde et andet lade mønster end den nye, den nærmest puls ladet med 1-2 sekunders mellemrum, hvor den nye holder spændingen rimeligt konstant. Problemet er det samme med den nye generator, som det var med den gamle.
Jeg vil dog ikke helt udelukke det, og vil prøve at måle på strøm og spænding når problemet opstår næste gang, men jeg tror desværre heller ikke, at det er det, der er problemet.
Jeg tænker lidt på om det kunne være indsprøjtningsdyssen der soder til ved lave omdr?
Men alligevel ikke for motoren soder jo ikke!
Kunne der være noget i motoren der ikke bliver smurt ordentligt ved lave omdrejninger, så det kommer til at gå trægt efter noget tids drift ved lave omdrejninger?