Går op i omdrejninger ved frigear!

Hej

Min Peugeot 406 er begyndt at skabe sig. Når jeg kobler ud, stiger den i omdrejninger og når jeg holder stille ved f.eks. lyskryds eller lign, ligger den og kører 2800-3200 omdrejninger op og ned, som om jeg sidder og gasser op.

Nogle gode bud?

Rikke

s3it

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kontroller om der er nok kølervæske på.. Det kan nogen gange være derfor..


Mvh Mærsk

Hej.. Rikke s

Jeg har en Golf 2 og har haft et lignende problem. Det startede med at når jeg kørte og gav slip for speederen, dernæst udkoblede så holdte den omdrejning eller steg lidt i omdrejninger.. Jeg trådte bare lidt ekstra på speederen og så nogle gange gik i tomgang igen.. Efter noget tid så begyndte den at hoppe mellem 0-3000 omdr. Jeg sendte den til mekaniker 2 forskellige steder og de rensede indsprøjtningen så kunne jeg køre i 2 uger uden problemer, og så gik det gal igen. Jeg sendte den ud til et 3 værksted. Han skiftede indsprøjtning og der har intet været siden. Det er nu 1 år siden. Jeg er meget sikke på at det er din indsprøjtning der er noget galt med.

Så håber at det kan hjælpe.
Har haft to ford escort 98, med dét problem. Det var tændingscomputeren der der var noget galt med begge gange. Den skal nok ind på teknisk værksted, så vidt jeg husker ikke helt billigt...

DoGK

Jeg er ikke sikker om det kunne skyldes det, men der burde være en "frigear" kontakt monteret på din gearkasse med 2 ledninger på.
F.eks på en Mazda, hvis en af ledningerne er knækket, er der for meget CO2 udslip og bilen bliver kasseret til syn. Elektroniken tror at bilen ikke er i frigear og giver en anden blanding.
Om det kan påvirke din tomgang ved jeg ikke men det er meget nemt at checke og kigge om ledningerne er der. Som regel er det ved bunden af gearkassen - derfor meget udsat. Det kan også være vandtemperatur måleren - den har ret meget at sige på biler med elektronisk indsprøjtning. Gasspjældets ophæng kan være slidt. Ja der er mange muligheder. Mvh Adam
Annonce
hvis du bor i nordjyland du er velkommen kige forbi jeg kan godt måle alle komponenter på motor og får du extra rabater på det.

www.husegracaninauto.com

Hejsa

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/13825.page#119861

Citroen Xantia og pug406 er den samme bil, så måske det er dit problem.

/Moten

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>

Jeg har fået ny koblingsmotor. Indtil videre har det løs problemet.

Tak for svar!

Rikke


s3it

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis