pinbolte lynæs 5071 5400 26-05-2009 22:34 Hvad kaldes en anordning il udskruning af pinbolte, og hvor får man sådan en fyr. Jeg har haft en engang. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen Hvad kaldes en anordning il udskruning af pinbolte... Vis hele indlægget 23 svar « ‹ 1 2 3 Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
ckdk88 85 6470 30-05-2009 07:56 Jeg tror da ikke der er nogen der er i tvivl om at du ikke selv kunne finde ud af og bruge en rør tang, det var mere en forskel jeg fiskede efter, for der kommer ofte meget grimme og dybe mærker i pinboltene efter sådan en operation, og 2xmøtrikker er ikke altid en go ven imod et f.eks 50 år gammel gevind. For problemet med ca alle de andre løsninger er at man kan risikere a der går et par pinbolte... Og gør der så ikke det med det fine stykke værktøj du har dig, eller er det bare rigtig godt? Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)
lynæs Trådstarter 5071 5400 30-05-2009 08:17 Ideen er jo at den skive, som går ind og trykker på bolten ikke er bredere end man må formode at et manifold eller andet er tyk, evt mærker, som kun blev ganske små, ødelægger så ikke bolten på gevindet. Måske har det også en betydning for ens faglige stolthed at, man ikke bare mokler det hele til ukendelighed, men får skilt tingene af på en hensigtsmæssig måde. Det kan så også ha' betydning, hvis man arbejdder med engelske/amerikanske mekanikker, med deres spcielle gevind at, man får tingene skilt ad uden at ødelægge dem. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen
ckdk88 85 6470 30-05-2009 09:43 Ja det er jo rart når man arbejder på motore hvor det er nærmest umuligt og få reservedele, at man ikke ødelægger noget når man skiller det ad. Jeg tror os helt klart jeg må ud og invistere i sådan en bandit som du har dig der, for den kan kun ødelægge mindere end en rør tang, to møtrikker, en svejser, eller hvad man nu lige bruger... Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)