Brændstoffiltre til Volvo Penta MD11C

I foråret købte vi en Targa 101 med en nyrenoveret Volvo Penta MD11C motor i. Det er vores første sejlbåd og trods sine 30 år er hun en dejlig sejlbåd med en dejlig motor.
Motoren har i de første 12 timer været meget pålidelig, startet første gang osv.
Sidste gang vi skulle ud startede motoren også ganske fint, men efter få minutter svingede den i omdrejnigerne, men jeg kunne holde den i gang. Da jeg satte den i bakgear gik den ud og ville ikke starte igen. Nu har jeg desværre ingen forstand på motorer, men det lykkedes mig at lufte systemet ud og den startede fint igen.
Jeg fik det råd, at det måske var en idé at skifte brændstoffiltrene.
Mit spørgsmål går på brændstoffiltrene. Primærfilteret er et Delphi 296 (7111-296).
Er der nogen der ved hvor man kan købe et Delphi 296 filter henne eller kan man bare skifte det ud med et original filter?
Jeg har ledt på nettet uden held.
Sekundærfilter ved jeg ikke hvad er (har ikke rigtigt vovet mig ud i at skille det ad, da det ikke ligner det i instruktionsbogen )

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du fundet de ønskede filtre?  ellers kontakt Jørgen Dandanell hos Masnedø Marine-center direkte tlf 55354016, han har filtre til din motor.
Til din orientering er CAV 7111-296 det samme filter som du søger.

 

Hej
Du kan købe brændstoffiltre hos enhver traktorforhandler, til en noget anden pris end i bådudstyrsforretninger. De har flere forskellige navne, men filtrene er ens i opbygning. Med hensyn til det andet filter du snakker om, så er det finfilteret, der sidder på agterkanten af motoren ( ovenpå takthjulshuset ). Det er et Boschfilter. Du lukker for brændstofhanen på tanken, skruer centerbolten ud ( sidder foroven på filterhuset ), tager indsatsen ud og tager den med til forretningen, så kan de hurtig se hvad det hedder.
Håber ikke det er for teknisk.
Mvh Finn
Tak for dit svar Finn. Nu skal jeg bare lige på jagt efter brændstofhanen
Må jeg sige, det er ellers noget af en flot MD11'er du har der. De fleste plejer at se fuldstændigt lemlæstede ud... godt arbejde..

DoGK

Delphi 296 er det samme som Bosch Brændstoffilter 1 457 434 201 (N 4201) i følge ejeren på denne side:
http://www.billigbilpleje.dk/category/produktoversigt-5231/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis