Undersænkning af brædder til gulvvarme?

Kan man forestille sig at undersænke gulvvarme, sådan at de bærende brædder af svalehalepladerne ligger i niveau med bjælkelaget og at man enten borer huller i bjælkelaget til at føre gulvslangerne igennem eller fræser en rille i murværket, så de kan føres over bjælkelaget?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

Ja det kan man godt, men hvorfor så ikke rette op med reglar på tværs af bjælkelaget pr max 60 cm, og lave spor til varmefordelingsplader på tværs heri, og så montere Knauff GF25 fibergips ovenpå, så er du færdig til flisebelægning?

Du kan evt føre gulvvarmeslangerne over bjælkerne inde under skillevægge, men ellers er man nok nødt til at lave et spor i bjælkerne (det kommer jo an på hvor godt dimensioneret de er).

Det var egentlig fordi jeg ville lave gulvvarme under et køkkengulv med planker, som skal flugte med stue-plankegulv uden gulvvarme og derfor ønsker at kunne lave det uden øgning af gulvhøjden.

Men jeg vil absolut undersøge muligheden for gulvgips i badeværelset, hvor jeg sagtens kan forhøje gulvet lidt.
Det er varmefordelingplader du mener, og ikke svalehaleplader så.
Men hvordan vil du ligge slangerne op i pladerne nedefra... ?
Åh, ja varmefordelingsplader..

Jeg tager jo det gamle gulv op, så jeg vil bare gøre det hele fra oven.

Slå reglar på siden af bjælkerne, lægge brædder på og varmefordelingsplader, slangerne i og det gamle gulv på igen.

Men nu kan jeg jo godt se, at jeg er nødt til også at have strøer på reglarne for ellers vender varmefordelingspladerne jo den forkerte vej!
Ok, men så er mit problem at jeg ikke er i niveau med de tilstødende plankegulve, og skal jeg nødvendigvis være.
Måske skal jeg droppe gulvvarmen i køkkenet og nøjes med badeværelset .. :)


Det er denne løsning du skal vælge.
Den sikrer det ligger i samme niveau...;)

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis