Ukrudt - fiberdug - presenning

Jeg skal i den kommende weekend fjerne en masse jord foran vores udhus. Når økonomien er til det skal der opføres en dobbelt carport, men indtil da skal området bare "braklægges".

Min tanke er at lægge granitskærver i den mellemliggende periode (kan sagtens være 1-2 år - der er jo mange projekter som husejer  ). I den forbindelse vil det jo være smart at lægge en fiberdug under, men undrer mig over, hvorfor man ikke bare kan bruge en billig presenning?

Kan man alternativ vande jorden med noget, der hæmmer fremkomsten af udkrudt? Mener ikke RoundUp / Glyphosat kan gøre det, da det trænger ind gennem plantens blade og derfor først kan anvendes efter udkrudtet er kommet op?


Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Jeg skal i den kommende weekend fjerne en masse... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nææ og hvad skal de ellers gøre vandværkerne??
De gør vel hvad de kan for at finde rent vand dernede i dybet, når det så ikke helt kan lade sig gøre, så må man hæve grænserne for hvor meget skidt der må være i vandet, indtil en dag hvor det bliver FOR højt og så er det ellers vand på flaske i DK også, utroligt så lidt vi mennesker tænker os om selv her i 2009..

ame
Når det sker, kan jeg garantere at politikerne vil indføre sprøjteafgift på vandet og alt vandforbrug vil blive forbudt netop på grund af giftindholdet, som derved vil indgå i den samlede oversigt af giftforbruget i danmark, og det går jo slet ikke. Det kunne ende med at vi fik grøntsager uden pesticidrester. En ret så uhyggelig tanke.

Mvh. Christian

Ja, jeg mener bare man kan da i første omgang begrænse brugen af gift til områder hvor det virkelig er nødvendigt.
Det er jo en kendsgerning, at for at producere alle de afgrøder der skal bruges for at brødføde jordens befolkning er det nødvendigt med en vis mængde pesticider.
MEN til almindeligt privat brug er det unødvendigt at bruge gift, almindelig knofedt og omtanke i forbindelse med nyanlæg er rigeligt til at holde en grund i pæn stand.

ame

Ja som regel er det nok med knofedt det farlige ved kemikalierne er at folk ikke har tålmodighed til at bruge det. Derfor bruger de alt for meget af det når de skal slå noget ihjel. Det varer omkring en måned at slå stort ukrudt ned med roundup. Og det hjælper ikke rende og sprøjte mere på det i mellemtiden det går det ikke hurtigere af.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis