Tekst Editor

Jeg har et par kommentarer vedr. teksteditoren (eller rettere - manglen på samme) I "Quicksvar" feltet har vi tre formatteringsmuligheder - F(fed) K(Kursiv) U (Understreget) Det er cirka nok til at skrive en eller 2 linier - og da er da ok. Men når vi bruger "Citer" "Tilføj Svar" eller "Nyt Emne" kommer der en aldeles blank editor op. Det eneste man kan tilføje er smiley's og billeder. Ingen mulighed for tekst formattering - ingen mulighed for indrykning eller noget som helst. Man skal bruge BB koder for at formattere. Det mener jeg kan gøres bedre i 2009 - er det ikke muligt at erstatte editoren med en af de gratis WYSIWYG editorer nettet er fyldt af? Eksempelvis som vedhæftet.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg skrev ovenstående post, var teksten inddelt i afsnit og med mellemrum - nu er det hele kørt sammen i én lang (u)redelighed, men det demonstrere meget godt hvad jeg siger.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

MS IE8 - men det var også det samme med 7'eren.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

AV, den var værre. Programmet skulle ellers være optimeret til IE, så det har åbenbart noget at gøre med java-indstillingerne. Firefox kører fint her og den benytter ikke ActiveX så det ser vi bort fra.

Opera kan heller ikke vise siden rigtigt hvis man ikke tvinger den til at identificere sig som Firefox. Identificere den sig som IE går det også galt?

Da jeg ikke benytter IE er mine muligheder for at hjælpe stærkt begrænset, men det har noget at gøre med sikkerhedsindstillingerne som java er en del af.


Mvh. Christian

Jeg ved ikke hvad special instillinger der kræves, men der er ingen ændringer, selv om jeg placerer LDS under sikre websteder og alt er fuldt opdateret.

Og det er faktisk ikke BB koder der skal anvendes, men HTML.

Er jeg den eneste der har problemet?
Hvordan ser editoren ud for dig, Kasseren?

Det er jo også lidt mystisk, at editoren for signaturen ser helt OK ud...

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Mine browsere viser tekst editoren lidt forskelligt, men kun når det gælder smileys.

Mvh. Christian

Har du opdateret java?

Mvh. Christian

Ja - alt er fuldt opdateret.
Min java version er MS Virtual Machine, og den holdes jo løbende opdateret som alle MS-programmerne.

Jeg kan se du har to faneblade forneden, Design og HTML - jeg har åbenbart fået discount udgaven, udelukkende med HTML :)

Jeg vil rode lidt mere med det - men tak for din indsats Christian.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej alle

Jeg er helt enig i at editoren er mangelfuld. Mht. fejlen, så er det et problem der kun opstår i Explorer 8.0.

Vi er klar over det, men er i en lille knibe. For at slippe af med fejlen er vi nødt til at opgradere forummet, hvilket i sig selv ikke er et problem, men derimod giver en masse nye muligheder. Problemet er, at efter opgradering vil billeder i indlæg IKKE blive vist i selve indlægget, men som link i bunden af indlægget. Det er meget ærgerligt.

Derfor har jeg undersøgt andre alternativer og fundet et godt system. Problemet: Det koster 330.000 kr. + 20% i årlig abonnement!!!!!

Det er liiiidt mere end min og JørgenE's sparegrise til sammen kan række.

Så dilemmaet er: Skal vi opgradere og få vist billeder i indlæg som links eller skal vi leve videre med de problemer der er nu?

Hvad siger I?


Mvh. AllanE
Forresten: Hvis man bruger IE8, kan man klikke på knappen "Kompatibilitetsvisning"....så vises LDS som hvis man brugte den gamle Explorer.

Se billedet herunder.

Og mht. Java: Vi bruger IKKE Java eller nogen plugins (activex) her på siden. Så det har ingen betydning.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også