Skillevægge

Skillevægge i hus med gitterspær (Ikke bærende.)

Jeg Vil gerne have tips til hvordan de skal bygges op med osb plader og gips.
De skal være hunderede millimeter tykke.

Mvh Frank

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du laver det som en gips væg, med 50 mm stål lægter. og så en 12 mm OSB og en 12 mm Gips på hver side. Så bliver væggen godt nok 98. det jo også standart i alm gips vægge.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvis du bruger en 45mm stålskinne,og et lag på 15mm osb plade og 13 mm gips på hver side så rammer du cirka 100mm. Jeg ville så sætte stålskinner med 45 cm c/c, så passer det med gipsen.

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

Off topic, jeg tror altså det er en rigtig dårlig ide at bruge sin mailadresse som brugernavn, du resikerer store mængder spam når robotterne rammer dig.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Med 2x gips plade og en reglar på 45X70 når du op på en 94 mm tyk væg. Jeg foretrækker træ fremfor stål. Det er også billigere. Cirka dobbelt pris for stål i forhold til træ.
Endnu et forslag 70 mm reglar og 1 lag fibergips på hver side. Giver dig 70 mm at lægge lyddæmpende isolering i. Det er efter min mening den mest lydtætte version men ellers tæt på Mr Calle's udgave. Fibergips er lidt dyrere men også væsentlig mere lyddæmpende.
Hvis du laver det i stål går det meget hurtigere end med træ lavede alle væggene i køkkenet på en aften i stål ville nok have taget f2-3 aftener med træskelet hvis det var.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis