det levende søkårt - erfaringer ?

Hej er der nogle der kender det der hedder det levende søkort ?

Er det en komplet samling af søkort over danmark elelr hvad er det helt præciast ?

Balle
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Glenn.
Ja hele Danmark er på, og mange andre funktioner, og det er et let at sætte sig ind i.
Ja, det er meget præsist, jeg arbejder prof. med tankskibe de bruger det som et supl. til de alm søkort.
når du køber dette program(på posthuset f.eks)kan du gratis opdaterer fra nettet
dukan tilslutte din gps. så har du et søkort der er bedre ind papirudg.

Rene Hjortbøl
Det levende søkort er meget fint.
Du kan se lidt om det på www.levendedanmark.dk/public/dlsk/indeks.html
Jeg bruger selv det levende søkort og har købt en G-SAT GPS navigator for 1488kr.
så har du hvad der skal bruges sammen med en bærbar PC.
GPS kan du finde www.g-sat.dk

------------------
Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af slipner (den 07-10-2002).]

Sleipner
webmaster Bianca 27 og Kongsdal baadelaug.
www.bianca-27.dk
www.kongsdal-baadelaug.dk
citat:
Oprindeligt indsendt af njord:
Du kan sikkert låne en skive på biblioteket, det gjorde jeg for at kigge på om det var noget for mig.
Den er OK men erstatter jo ikke søkortene i papir.

Venligst Njord



Hvorfor ikke Njord, hvad mangler. Jeg spørger bare af interesse, da jeg ikke har båd pt., men godt kan huske prisen for de alm. søkort.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Vi bruger altid Det levende Søkort, når vi er på tur. Det er tilsluttet GPS'en, så vi kan se, om vi følger ruten.

Vi har en omformer til den bærebare pc, så vi er er sikre på at have strøm hele vejen. For en sikkerheds skyld har vi også papirkortet med os.

Fordelen ved Det levende Søkort er at din position hele tiden opdateres via GPS'en. Du kan også se detaljer for havnenes faciliteter og få oplysninger om det landskab, du sejler forbi.

Jeg har fået at vide gennem Skipper-kursus, at det elektroniske søkort ikke kan erstatte det traditionelle papirkort i forbindelse med søforklaring. Man vil retsligt stå meget svagt, hvis man forvolder skade på andre og alene har navigeret efter det elektroniske kort.
Mvh
Kjeld
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Jørgen E og alle andre

At man ikke kan nøjes med det levende søkort er udelukkende et spørgsmål om sikkerhed. For at det levende virker skal din pc'er køre du skal (måske) have skærmen i hånden for lige at vurdere hvilken bakke der hvilken, osv. Du kan ikke lægge en kurslinie ind helt på samme og blivende måde som på et papir kort.

Det er udelukkende et spørgsmål om sikkerhed. Sikkerhed for dig selv og alle andre.

Men som planlægning og suplement er det meget fint. Og den nye (dyre) version er der desuden kommet en stor del af øst Sverige med, hvilket er lækkert.

Jeg har selv sejlet meget, og ofte uden at kigge på søkortet, men kun når jeg har sejlet lokalt og forholdene er velkendte. Men søkortene er altid med, det kunne blive tåget, blæse op og pludselligt kan man have svært ved at orientere sig og må have noget at støtte sig til. Kompasset er altid med i båden også, nødraketter osv. har deres faste plads, redningsvestene ligeså.

For mig handler det at sejle også om at kunne tage ansvar, ansvar for sig selv og sine handlinger.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Det Levende Søkort produceres desværre ikke mere
men kan godt købe andre typer søkort til PC på www.maritim-elektronik.dk

Styrmand

Styrmand
Daw Sømand!

Det er så en 12 år gammel tråd du tager op for at gøre reklame for din biks!!
Du har åbenbart ikke læst om betingelserne for at deltage her på sitet.
Nassereklamer er absolut uønskede. og du bliver hermed indberettet.
Jeg tror det koster 5.000 kr. for hver nassereklame og du har nu 7!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis