Undervanding af potter i drivhus

Jeg laver hvert år en masse planter i drivhuset og har gemt en masse kødbakker o.l. så jeg kan undervande flere potter. Men jeg er træt at alle de forskellige størrelser disse bakker findes i. Jeg har en del underbakker til minidrivhuse, men de er ikke helt billige hvis jeg skal have det antal jeg har brug for.
Er der nogen der kender alternative bakker (f.eks. engangsemballage o.l.) i passende størrelser op til 40x40 cm og ca. 5 cm høje (minimumsmål må være 20x30, men helst større)?
Bakkerne behøver ikke at være gratis, men skal ikke koste 50 kr. pr. stk., da jeg har plads til ca. 30 stk (40x40), så meget vil jeg ikke give.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at bruge nogle af de lavkantede frugtkasser i pap, flamingo eller træ, som mange supermarkeder har liggende til fri afbenyttelse. Du stikker kassen ned i en plastskraldesæk (skærer evt. sidehøjden ned først, hvis nødvendigt). Trykker posen ned i kassen hvor potterne skal stå, og folder resten af posen sammen under kassen.

Måske ikke så smukt som zinkbakker, men prismæssigt meget overkommeligt.
Skær bunden ud af "klodskasser"

Hilsen
Allan

Ideen med selvbyggede kasser i vandfast xfiner er rigtig god. Jeg har tilfældigvis en ½ spand klæber til vådrum stående. Så jeg kan lave kasserne i en størrelse der passer til mine hylder og borde i drivhuset.

Tak for tippet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også