Beg eller?

Da jeg er ved at renovere min 17 fods damjolle er mit spørgsmål!

Hvad er det for et materiale man bruger når man vil have "noget sort" mellem træbrædderne før det skal lakkeres ? Skal nemlig bygge nyt(af træ naturligvis)i både agter og stævn samt motorkasse og kasse istedt for den nuværende dam.

Kan man bruge beg eller hvad er det for et materiale?
Det skal jo kunne holde til at få lak og gerne slidstærkt.

VH

------------------
Hansen1000

Hansen1000
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du tænker på fugemasse som f. eks. Sikaflex? Det både limer, tætner og kan se pænt ud hvis det er lagt korrekt.

Gert

Gert Nøjsen

Tak for indlægget!

Jo det kan godt være, at det er det jeg tænker på.

jeg kan forstå, at der er et materiale som man anvender til skibsdæk og som har en "gummiagtig" overflade, hvilket skulle betyde, at man står bedre fast og at træet kan arbejde.

Men at der også er et materiale som har til formål dels at se godt ud bag lakken og dels udfylder de rævner som opstår mellem de brædder som man anvender til at bygge fx. siddepladser opbevaringskasser osv.

Hvad er det for et materiale?

Kan man anvende godt gammeldags svensk beg (ved smeltning ned i rævnerne og der efter lak)?
vh

------------------
Hansen1000

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Hansen1000 (den 29-11-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Hansen1000 (den 29-11-2002).]

Hansen1000
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis