Nyt TV signal

Til efteråret får vi nyt TV signal.

Hvad gør man, hvis man har et ældre fjernsyn med antende på taget?
Har hørt at man kan købe en boks af en eller anden slaks.

Hvorfor informerer DR ikke om det?
I TV ser BOXENS reklame ud som om det er fjernsynets orientering, men det er bare en smart reklame.

DR! Jeg betaler min lisens. Hvorfor får jeg ikke ordentlig information?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan gå ind på www.DR.DK og finde svar på dine spørgsmål, men så vidt jeg er orienteret skal der mere end blot en box til. Du skal også have en digital modtager antenne. Det er blot en lille "dims" så du kan rage den store grimme antenne ned fra taget. Men det er rigtigt at der bliver kørt mange Bondefanger reklamer, som fortæller at du slet ikke kan undvære sådan en af deres smarte boxe. Det er dog kun sådan en lille box der kan sidde bag på dit TV der skal til, den ændre det digitale signal til et analogisk signal.
Men du kan da også som jeg, modtage dit TV signal via den forbindelse din Computer har. Det er dog bedst hvis du har lysleder kabel indstaleret i dit hus.

V.h.  Håndværkeren
En MPEG4 box koster i omegnen af 1000 kr. træk dette beløb fra en fladskærm med MPEG4 indbygget, træk også strømforbruget pr. år fra for en evt. box.
Mange af dem sluger rigeligt, se så hvad der er tilbage ned til 0 kr. Overvej det meget om du gider en MPEG4 box eller en ny fladskærm.

Om et år eller 2 koster den nok det samme som en MPEG2 box, men ikke nu.

Forstår ikke du ikke har fået oplysningsfolderen "det nye tv signal" de har brugt millioner på denne folder som er sendt ud til samtlige danske hjem.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
God pointe Peter. Jf. DONG skal man regne med, at det koster 200 kr om året i strøm til digitalboksen.

Så for at få et samlet overblik bør man se på det aktuelle elforbrug (antal timer hhv tændt og standby x forbrug tændt og standby x kW pris) på det nuværende fjernsyn (særligt hvis det er med billedrør) inklusiv anskaffelse og drift af digitalboks kontra hvad en fladskærm med indbygget digitaltuner, MPEG4 bruger (almindeligvis mindre, hvis det er en LCD med samme størrelse).

Jeg er enig med Peter i, at det nok ikke kræver mange år før investeringen i et nyt fjernsyn er tjent ind på driftsbesparelsen på el.
Hos os har bruger vi den gamle tv2 antenne (på taget) og det fungere fint med en digitalmodtager (MPEG2/4) til de "gamle" tv.

Min ældste knægt, kan ikke bruge den samme antenne som resten af huset, så han har en gammel stueantenne fra midten af ´70´erne, sammen med en antenneforstærker og han har ingen problemer med at modtage de digitale signaler.. Har kun en analog kanal og der er sne på..

Mht til strømforbrug, så har vi sat digitalboxen i samme stikdåse som tv´et, hvor stikdåsen kan slukkes.. Boxen bruger derfor kun strøm, når tv´et er tændt.. det gælder alle digitaleboxe i huset.. har 4 stk. Og boxene kan godt huske kanalerne uden strøm..

Mener at DRog TV2 skulle sende i MPEG2 til 2011, hvor efter alt bliver sendt MPEG4.. Det skulle vist kun være nye kanaler, der kommer i MPEG4 fra Nov 09. Men kan have hørt/læst forkert.
Annonce
Tja din info er her. http://www.detnyetv-signal.dk/
det er statens informations kampagne.
men kan få det nye signal på "3" niveauer
1, en dvb-t mpeg2 tuner den kan vise dr1 og tv2 frem til 2012.
2, en dvb-t mpeg4 tuner. den kan vise elle de gratis programmer der vil blive sendt. også efter 2012.
3, en dvb-t mpeg4 tuner med viacces. med den kan du se alle gratis og betalings programmer såfremt du har et dekoderkort i porten.

for at se f.eks. DR HD skal boksen endvidere kunne HD.

Jacob
Nu ved jeg ikke om du allerde har fundet en løsning (det vil jeg håbe for dig, for tiden for det analoge signal er ved at rinde ud), men ellers kan du checke http://seetv.dk der bl.a. har beskrivelser af de forskellige løsninger, og hvad du kan modtage med antenne, parabol, kabeltv mv.

Mvh Allan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis