Motor semi-død..

Hej LDS'ere.

Min Fiat Uno 45 1.0 gik lidt ujævnt i tomgang i længere tid.. Om det er det der har resulteret i dens tilstand nu, ved jeg ikke rigtigt. Den begyndte at gå ud i ny og næ, og blev sværere og sværere at starte efterfølgende.

Nu kan jeg (hvis den har stået noget tid) starte den, men den dør ud efter kort tid, (vel en 10 sek's tid), og så kan jeg ikke starte den igen, før den har stået i noget tid - med samme resultat.

Jeg har skiftet tændkabler, tændrør, benzinpumpe, luftfilter, benzinfilter og renset karburatoren... Uden tegn på forbedring, og nu er jeg ved at løbe tør for idéer, så er der nogle gode forslag vil jeg meget gerne høre dem.

På forhånd tak,

Simon Nauta Ibsen


Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min kæreste har engang haft en panda med samme motor, med samme symtomer og Fiat har en tendens til og sprænge deres toppakninger, har jeg oplevet flere gange, så der startede jeg med og kikke eftermen uden held... så renste jeg karburatoren for og prøve det igen... Men først da jeg fik renst dyserne (meget grundigt og meget forsigtigt) og tomgangs dysen, begyndte den og køre ordentligt, men der skulle intet til og stoppe den tomgangsdyse selv det mindste støv kunne give de problemer med bilen, som du os omtaler, så prøv og kik på dyserne i karburtoren eenn gang til, du kunne jo være heldig. Ellers tjek toppakningen.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

nå ja glemte og nævne strømfordeleren, for der har fiat efter min mening et mindre problem, den fiat uno min kæreste har nu, den er ret så overfølsom over for støv og fugt, og den kan os finde på og te sig mærkeligt, og det skyldes der kan komme fugt og støv ind til strømfordeleren ind i selve dækslet, så det har jeg afhjulpet med en hjemmelavet gummipakning, og efter den tid har den aldrig haft problemer... Ved godt det er lidt et sidespring, men det leder mig til at hvis din tændspole er defekt vil dens effekt måske ophøre når den bliver varm, med andre ord når bilen ikke kan starte, så prøv lige og tjeck om der er gnist...

Go arbejdslyst

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Tak for rådene

Det er i hvet fald ikke karburatoren, har prøvet igen at rense den helt igennem så den er er helt ren nu.. Det er dog også som om at motoren er meget træg at trække rundt for starteren - den snurrer slet ikke lige så hurtigt som den plejer, på trods af et helt ny-opladet batteri.

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis