Afgiften på en silver wing

Er der nogle som ved hvad afgiften er på en Honda silver wing årg 1983, 650 ccm kørt km 49.000.

Har nemlig kig på sådan en dejlig lille maskine, men der er en del som skal laves da den ikke har kørt i 3 år.

Hvor gammel skal sådan en maskine være før den er veteran?

På forhånd mange tak.

Lynge

L.Sindalsen

Mariagerfjord

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være meget svært at svare på, jeg har haft en CX 500 der havde gået 42000 Km og var fra 1982. Den gav jeg 32000,00 Kr. for hos en forhandler, og deraf var de 21000,00 Kr. afgift.
I Synshallen har de tabeller for de enkelte maskiner, men det har også en del at sige hvor ridset og bulet den er. At den har stået stille en årrække betyder mindre.

V.h.  Håndværkeren
Veterran 35 år, og der tales vist om at sætte den op (øv har een der nærmer sig det skarpe hjørne i 2012), sikkert for at ramme harley folket (igen).

Der er også en del Japanere der rammes, men med garanti ingen Kinesere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Dog er det en Klassikker allerede når den er 25 år. Men det giver ikke rabat hos forsikrings selskaberne. Dog har vores formand i klubben, for ikke så længe siden skullet betale afgift af en indført MZ ES 150 cc. fra 1956. Hele 65,00 Kr. blev det til
Jeg har en cykel som den du nævner, en "sølvmåge". Ganske god bike der var langt foran sin tid dengang, hvorfor den osse var så dyr at ingen havde råd til dem når afgiften skulle have sine 200 %.

Nå, men jeg er med i CX klubben, og jeg vil tro at du skal rette henvendelse til dem. Det er en meget aktiv mærkeklub, så du skal nok få svar der. Prøv det, og lad høre hvad der sker. Så ses vi til CX-træf en dag.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis