Partner traktor noget værd?

Hej med jer.

vi har lige købt et hus med 3000 m2 græs så vi skal bruge en havetraktor til at slå græs og skal også kunne bruges med en lille trailer samt en sneskovl eller andet til at fjerne sne. Desuden skal der kunne fås en opsamler til den.

Jeg er selv kommet frem til denne Partner - P145107H

Jeg skal så have Opsamler, Trailer og sneskovel oven i til den.

http://www.flymo-partner.dk/node1856.aspx?nid=50261&pid=79585

Men er Partner god kvalitet generalt? Jeg overvejer også at skulle have en motorsav og en kant klipper fra samme mærke hvis kvaliteten er i orden.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Partner er et billig-mærke, tror kvaliteten er som man betaler for den, ved de store traktorer er det altid klippeskjoldet der ruster eller motoren er slidt op - B&S motorer sidder der i næsten indeni alle idag så det er svært at undgå men til gengæld betyder det at reservedele og service er bredt tilgængeligt.

Hvis du skal kunne montere en kost til snerydning/fejlning skal du over i en front-rider - har ikke set en traktor hvor man kan sætte kost på fronten

Hvis du vil have det hele fra samme producent er du nok ovre i noget Husqvarna eller Jonsered for at du kan få en motorsav som er noget værd - de billige har jeg selv rigtigt dårlige erfaringer med på det punkt.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Motorsaven kan jo altid købes i et andet mærke det er ikke det store problem.

Problemet er at denne partner kommer til at koste mig mindst 17-20k med det tilbehør jeg skal have. Og det er rigtigt mange penge så har ikke råd til noget dyere mærke.
jeg kender ikke til traktoren,,,men hold dig laaangt fra motorsaven
roger that :D

Hvilket mærke skal man så vælge til motorsaven? skal bruge til ca. 20 små og mellemstore have træer og så ellers kun et par gange om året derefter.
Jeg ville vælge husqvarna havetraktor og stihl motorsav,
nogle er gode til det ene og nogle til noget andet.
Ihvertfald ville jeg være noget nervøs ved at give så mange penge
for noget Partner..

ame
Annonce
ja men husqvarna er mindst 10.000 dyere for de samme ting...

http://www.husqvarna.skov-have.dk/node1817.aspx?nid=70348&pid=41101
Skrevet af Freak1 den 24-05-2009 17:50
ja men husqvarna er mindst 10.000 dyere for de samme ting...

http://www.husqvarna.skov-have.dk/node1817.aspx?nid=70348&pid=41101

Det er som jeg startede med at skrive (som andre også har bemærket) - er at man får hvad man betaler for! -Pris er jo altid relativ - du finder reelt ikke ud af hvad kvaliteten vs. skrald koster før du kontakter nogen der handler med det, spørger ind til det og viser interresse for sagen. Webshops har jo ikke lige 10 plænetraktorer fra John Deere til at stå på lager så deres priser kan du ikke bruge til noget - jeg kender i øjeblikket ikke en branche hvor man er indstillet på ikke at give rabat for at realisere et salg...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har selv en Partner 462 kædesav, som jeg skover med på 4. år. Super maskine - intet at pege fingre ad. Det skal jo så siges at jeg ikke har noget at sammenligne med, men funktion, holdbarhed og andet kvalitetsrelateret er helt tip-top. Jeg har tidligere solgt Partner havetraktorer i en årrække, og har kun haft en enkelt reklamation, som omhandlede de knive der fulgte med traktoren. Så jeg går da stærkt ud fra at det er iorden kram - ellers skulle mine kunder nok fortælle om det
Tak for din tilbage melding Rune. Det er rart at høre så føler jeg mig lidt mere tryg ved at købe en.
Hvis vi ser bort fra reservedelspriserne, er det næsten ligegyldigt hvilket mærke du køber, MEN du skal sikre dig at hydrostattransmissionen kan klare påvirkningerne fra en sneskovl.

Mvh. Christian

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis