tegninger til plywoodbåd

Hejsa alle i kloge mennesker .

Jeg vil gerne i gang med at bygge en sejlbåd på 40-45 fod. Jeg har totalrenoveret to både før og kunne denne gang godt tænke mig at starte helt fra bunden.
Jeg er mest til træ da det er et dejligt matriale at arbejde med. Den sidste båd jeg havde var en Boheme le grande i plywood og jeg kunne godt lide designet.

Altså havde jeg forstillet mig at bygge en knækspantet plywood-sejlbåd. 

Er der nogen som ved hvor jeg kan finde tegninger til sådan en ?

Med venlig hilsen
Henrik 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at kigge på denne tråd http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/9/postid/141383/view/topic/ der er nogle link i den. Måske der er noget du kan bruge.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming.

Tak for linket. Jeg havde nu set den tråd får, men syntes at den omhandler (og linker til) bygning af enten motorbåd eller små sejljoller. Men tak for hjælpsomheden.

Jeg håber at nogen måske kender et sted med tegninger på en stor knækspantet sejlbåd i plywood.

Med venlig hilsen
Henrik 
Skrevet af Yachting-henrik den 24-05-2009 11:10
Altså havde jeg forstillet mig at bygge en knækspantet plywood-sejlbåd. 

Er der nogen som ved hvor jeg kan finde tegninger til sådan en ?

Måske kan du finde noget på denne side. Der er f.eks. en Coquette 39 som har "multi chine" design. Der er også større både til krydsfiner, men de er med "radius chine".

Det er blot et forslag.

WS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis