Finish om læ...

På den indvendige side (om læ) af skroget, på den rå glasfiber, ønsker jeg en flottere finish på min gamle Maxi 77 fra `74.

Kan jeg rulle struktur maling på dette (og hvilken type ?) og derefter afslutte med en marinemaling ????

Svend Brandt Jensen
Maxi 77
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv brugt at "tapesere" med en rest gulvtæppe. Det giver samtidig en isolerende virkning, både på lyd og temperatur. Du kan bruge dobbeltklæbende tape, eller kontaktlim.

Med Maxi 84 hilsen

Frederik

Mvh.
bodker

Og jeg kan så tilføje, at jeg lagde udstillingsgulvtæppe på. Det findes som ikke brandbart, hvilket jeg sætter stor pris på. Du kan sikkert finde en masse gulvtæppe i containere omkring messehaller.

Ellers spørg f.eks bellacenter om de kan hjælpe dig.

Det skal limes på med kontaktlim.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 17-11-2002).]
jeg har selv malet skroget indvendigt i år. Der var simpelthen glassplinter der smittede af !!

Jeg brugte noget maling fra Hempel. Det fungerer fint indtil nu, men det er jo heller ikke så lang tid siden.
Det var en slags alkydmaling. Måske kan man bruge anden billigere maling beregnet til udendørs.
En god og billig maling er esbjerg maskin maling,jeg har selv brugt den indvendig på min solus,og det holder bare godt.
Desuden har jeg mættet den rottepels,en slags plyds der sidder i mange både fra halvfjerserne,og det blev både flot og stærkt.

hilsen kurt v
Fortæl mig lige hvad du gjorde med "rottepelsen"..

Svend Brandt Jensen
Maxi 77
Annonce
jeg mættede pelsen op med maling.Jeg brugte en rulle,5 dage og 25 liter maling.Jeg mailer dig et billede af resultatet.
Hilsen kure v
Øv - bare navnet "rottepels" øger interessen i at se billedet. Hvis du gider bruge ThomasB's fremragende side, så kan vi alle se det.

Han vejledning følger her:

Gør følgende:

1. Gå ind på http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/upload.php3

2. Vælg et billede, fra din computer.

3. Tryk på upload.

4. Kopier den "fede" tekst ind i dit indlæg her på lav-det-selv.dk.

Så enkelt er det.

Mvh. JørgenE
Det ser nydeligt ud, men kan man ikke beholde rottepelsen, og blot ændre farve til en mindre sart, med feks vandmaling (??)

Svend Brandt Jensen
Maxi 77
her er billedet
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/p1010003.jpg
Ideen med at mætte rottepelsen op er,at for det første er den meget svær at få af,og for det andet giver det ikke den samme finesse at male direkte oven på glasfiber.Maler man derimod på rottepelsen får det en flot struktur,men det kræver meget maling før den er mættet op,og ikke længere suger fugt til sig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også