Er det stikket der er samlet forkert ?

har ned lagt den undskyld den ligger her og sviner :( kan ikke fjerne den.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaa. Det er jo lidt svært at sige uden at vide hvordan faserne er fordelt på farverne, samt hvordan ledningen til komfuret er sat på.

Under alle omstændigheder skal Nullen på ben 4 og 5.

Faserne skal så på 1 2 3...

Som du beskriver at kogepladerne kun kan køre fuld varme eller ingen, kan godt tyde på at Nullen til kogepladerne ikke er monteret (ben 4 eller 5)
Som StenKrog også siger så er det lidt svært at se udfra de billeder du har vedhæftet.

En måde du kan tjecke det på er at åbne ind til klemrækken på komfuret og se hvilke farver der sidder på hvilke klemmer. Den farve som sidder på klemme 4 og 5 ( også kaldet N ) skal gå til det ben på stikket, som også er markeret med N.

En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

på stikket hvor den brune sidder står der N og hvor den blå sidder står der L. Den grøne er jo jord skulle sidde helt rigtigt. sorte skal være i bunden har jeg fået besked på. kan godt tage flere billedere hvis det hjælper
måske du skulle prøve at tage et billede af klemmerne (der hvor kablet er monteret) på komfuret.... så er det lidt nemmere at se om det er monteret rigtigt.... men umiddelbart vil jeg mene at blå og brun skal byttes

En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

Har fået byttet rundt så den blå sidder i N på stikket (så er den forbundet til ben 4+5 på stikket i den. )så nu bliver den ikke så varm som før men den gider stadig ikke skrue op og ned hmmm. :(

Men ellers kanon hjælp i giver mig :)
Annonce
prøv og lav mad på det og se om det ikke fungere som det skal alligevel, for en glaskeramisk plade tænder og slukker i stedet for hele tiden at køre med en jævn varme, som de gammeldages kogeplader gør det

En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

den vil ik som jeg vil :( skal den brune ikke sidde over for den brune. så den der sidder i 3 skal ned i 2'eren giver mest mening i mit hoved :)
nej det er ligegyldigt.... den er ligeglad med hvilken rækkefølge den får faserne ind...

En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis