Nyt toilet med "gammel" vandlås!?

Hej alle!

Vi har et gammelt toilet, som vi gerne vil skifte til et nyere. Problemet er bare, at alle nye toiletter enten har skjult vandlås eller "almindelig" vandlås. Vores nuværende toilets vandlås stopper midt på det lodrette sidste "buk" på en almindelig vandlås. Dvs. hvis man kigger på toilettet bagfra, kigger man direkte ind i et åbent rør/direkte ind i vandlåsen. Dvs. det åbne hul er ikke nedefra, men bagfra. Hvor finder jeg et nyt toilet med 3/6-liters skyl med lignende vandlås?  ...

På forhånd tak.

Allan

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når der tales om toiletter er der generalt 2 typer vandlås.

Den som du først nævner, der går ned i gulvet hedder S-lås.
Den anden som du kigger lige ind i når du ser det bag fra er en P-lås.
De kan købes hos alle vvs´er.
Men som med alt andet hjælper det når man kender de rigtige navne.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har et sådant WC med P-lås stående, som jeg egentlig var på vej til at sætte i den blå avis til afhentning. Det er et IFØ fra 2002, som har stået i en kælder. Det er i upåklagelig stand og skal bare have noget afkalkning af skålen (en del kalk, da det kun har været brugt få gange). Kan se at du bor i Brønshøj, jeg bor i Vanløse, så du kan bare hente det, hvis du vil have det.

Kristian

 

Hej Kristian

Dét lyder godt! Hvad skal du have for det?
Jeg tror han vil give dig det gratis :)
Dén tror jeg godt, jeg kan klare!  Jeg har forsøgt at sende dig en privat besked, men det er sgu ikke helt let i dette forum?!?: Hvis du lægger din e-mail og/eller mobilnummer i en privat besked, kan vi lige aftale nærmere.
Har forsøgt at sende en privat besked med email adresse
Som nævnt ovenfor skal du have et Ifø toilet da det sandsnligvis er et gammelt Ifø du havde. Jeg havde samme problem og Ifø laver eet specielt væghængt toilet der passer til de 2 gamle vægbolte. det tog mig 5 minutter at skifte fra det gamle til det nye og det passede perfekt. Se på Iføs hjemmeside.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
med hensyn til kalken, så læg toiletpapir hele vejen rundt i kummen, gennemvæd papiret med Cola, lad stå natten over og kalken er væk. - jeg mener det var sådan de gjorde i rabatten eller et af de andre tv-programmer.

 Mvh Michael

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis