Måler til El og vand?

Hej med jeg.

Vi overvejer at leje en del af vores hus ud (en lille lejlighed) og vil derfor godt kunne måle forbrug af vand og el. Men hvordan gør vi nemmest og billigst det?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ringer til din elektriker og får ham til at dele installationen og sætter en måler foran. Med hensyn til vandet tror jeg ikke det er rentabelt at sætte et måleur foran.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Elektrikeren skal sætte en bimåler op, den er ikke autoriseret, men er næsten lige så præcis som hovedmåleren.
vi planlægger aligevel at få en ny tavle og at få flyttet måler og tavle et andet sted hen. Da den nuværende er meget gammel og sidder dumt. Så skal der jo bare sådan en bimåler ind i den nye tavle. Tak for hjælpen.
En bimåler er en bekostelig affære også selvom I skal have en ny tavle - dels kræver det at installationen er delt op så I kan måle på den udlejede installation og dels er der kostprisen på måleren (fra 500-2000,- afhængig af behov), så der skal godt nok sælges noget strøm før den installation er tjent hjem.
Annonce
Ja det kan du måske have ret i. Hvor meget strøm bruger en person normalt i strøm?
Tommelfingerreglen fra elsparerådet er vist på omkring 1500 kWh pr. næse med en målsætning om at vi skal ned på 1000 kWh.
Altså hvis det er 1500 kWh og jeg mener at prisen for 1 kWh er 1,79 så bliver det jo 2625 på første år. Så vidt jeg kan se koster bi-måleren 1100 så det kan vel godt svare sig
Mærkeligt regnestykke. Skal din lejer ikke betale for strøm hvis du ikke har en måler? Hvis du sætter forbruget til 1500 KWh pr. person og de så bruger 1550 KWH, ja så er det "kun" de sidste 50 KWh du "mister". Det svarer til ca 100 kr og der går altså 11 år inden du har din bimåler tjent hjem. Og det er måleren alene, ikke arbejdsløn, delt installation osv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis