wv passat 1,8 motor varm

hejsa

jeg er den glade ejer af en passat som nu desværre bliver varm ved kørsel - kørte en lille tur på 5 km og her blev motoren pluselig meget varm og jeg slukkede og ventede 10 min og kørte herefter hjem igen - der er kommet ny køler på den og jeg bemærkede at der ingen varme var inden i bilen - kun kold luft. kiggede herefer på køleren men den er fin - øverste slange var meget varm men nederste slange kold ? kan det være en termostat som ikke virker eller måske vandpumpen som er død - den lyder fint og larmer ikke ?

Gode diagnoser ønskes da jeg er stuck her ude på landet når bilen ikke kører

Mvh Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at kigge om der er fyldt nok kølervæske på....
Det lyder som en termostat der er stået af, eller pumpen som du selv siger. Er der en rem til pumpen? Er den på plads. Jeg kender ikke lige en passat.

Jeg ved ikke om man kan checke om pumpen virker på en anden måde, hvis der ikke er en kølerdæksel på køleren, end at tage en af øverste tykke slanger på køleren af og starte motoren og se om man bliver oversprøjtet med kølervæske:-)
Prøv at gøre det når motoren er kold, ellers er det meget varmt.

Hvis der er et kølerdæksel og du tager det af, vil væskestanden ændre sig, eller bare hvirvle rundt.
Du behøver ikke starte motoren, bare tænd og sluk starteren hvis det kan lade sig gøre. Det kan godt sprøjte aligevel. Stik slangen ned i en spand eller noget andet.

Mvh Adam
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis